Ps4 båda handkontroller slutat ladda

Permalänk

Ps4 båda handkontroller slutat ladda

Hej.
Jag har tyvärr pga flytt inte haft igång mitt ps4 på en dryg månad men skulle sätta mig och spela (äntligen) igår. Dock så funka ingen av kontrollerna, tänkte att dom var väl urladdade. Satte båda på laddning men dom börjar inte ens lysa att dom laddar.

Har prövat både från ps4an och från pcn men inget händer. När jag trycker på ps-knappen så blinkar den till (vitt) i 2-3 sek sen dör kontrollen igen och det dyker upp ett meddelande på skärmen om att byta batteri.

Är det någon som vet vad som kan ha hänt och hur jag kan lösa det?
Ps4an och kontrollerna är inköpta precis innan nyår så dom är inte särskilt gamla...

Mvh Jonas

Permalänk
Medlem

Testat med en annan sladd?

Permalänk
Keeper of Traditions

Det hände med min ps3-kontroll. Förklaringen jag fick var att batteriet kan bli för urladdat on det går för långt mellan laddningarna och jag fick då kontrollen utbytt.

De är grymt sega, dock.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av dsk:

Testat med en annan sladd?

Jag har 2 sladdar, ingen av dom funkar...

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Det hände med min ps3-kontroll. Förklaringen jag fick var att batteriet kan bli för urladdat on det går för långt mellan laddningarna och jag fick då kontrollen utbytt.

De är grymt sega, dock.

Var det bara att åka tillbaka till affären eller?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Thesmittan:

Var det bara att åka tillbaka till affären eller?

Jag hade köpt på nätet så jag bara mejlade dem och skickade in kontrollen. Har du köpt det i en fysisk butik ska det väl bara vara att ta med kvittot och kontrollen.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Reseta kontrollerna kan du tästa med innan du byter, det kostar inget och tar max 2min.
Hur du resetar PS4 kontroll

en liten vidio på hur du gör det med 3an (kanske fungerar på 4an med)

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har du satt konsollen i viloläget?

Jag satte den en gång på "avstäningsläget" och då laddades inte mina kontrollers upp.

Permalänk
Medlem

https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/51...

testa länken, annars e de byta som gäller.

Skrivet av Bulleit:

Jag satte den en gång på "avstäningsläget" och då laddades inte mina kontrollers upp.

Du måste sätta den i energisparläge och aktivera inställningar för att få ström till kontrollerna.

Permalänk
Medlem

läste lite dem första PS4 modeller hade defekta Dualshock 4 bara till lämna in för nya