Galaxy tab pro 8.4 blir väldigt varm?

Permalänk

Galaxy tab pro 8.4 blir väldigt varm?

Har nyligen köpt en samsung galaxy tab pro 8.4 och märker att efter mycket surf så blir tabben runt 35 grader på vänstra sidan av baksidan. Om jag tittar länge på film, så går den upp mot 40 grader och det känns ju väldigt varmt även om det inte bränns. Är detta normalt eller bör jag byta den?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Det är helt normalt. Den kan inte bli svalare än omgivningen.

Permalänk

Hehe, förvisso, men jag har inte 40 grader i rummet om man säger så

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

De flesta plattor/telefoner beter sig så här när dom stressas/är igång länge. Sök på iPad warm back och du får träffar också, trots att dom flesta posts man hittar om Android plattor är "men min iPad var ju sval :(".

Jag minns min gamla S2:a, den blev stekhet lol. Det har inget med att "betala" för en quadcore/hög upplösning.

Inte så mycket att göra åt det. Vissa personer är väldigt känsliga för det, andra märker det knappt. Beror helt på hur vilken känsel du har i fingrarna. Eller tom om vilka händer du använder - jag själv är vänsterhänt och håller min Galaxy Tab 8.4 i högra handen, dvs på den "svala" sidan. Så jag märker det knappt.

Men tycker du att den är för varm, gå till butik och byt den! Har du bytt den och det är fortfarande lika varmt... Hävda tillverkar fel och chansa på nån annan platta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vintervilan:

Har nyligen köpt en samsung galaxy tab pro 8.4 och märker att efter mycket surf så blir tabben runt 35 grader på vänstra sidan av baksidan. Om jag tittar länge på film, så går den upp mot 40 grader och det känns ju väldigt varmt även om det inte bränns. Är detta normalt eller bör jag byta den?

Fullt normalt att det blir varmt. Processorn blir avsevärt mycket varmare än 40ºC, och värmen måste ju ta vägen nånstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har aldrig upptäckt värme på min notepro 12.2

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Nej jag upptäckte det av en slump. När jag tittar på film etc så håller jag ju alltid taben liggande och då håller man ju inte händerna på det stället. Men det var när jag hade surftat nån timme och höll den upprätt som jag märkte värmen. Det blir varmt både på baksidan och fram på skärmen, men enbart på den punkten, resten av plattan är sval och skön. Så jag antar att det är CPU'n som sitter där bakom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Nej jag upptäckte det av en slump. När jag tittar på film etc så håller jag ju alltid taben liggande och då håller man ju inte händerna på det stället. Men det var när jag hade surftat nån timme och höll den upprätt som jag märkte värmen. Det blir varmt både på baksidan och fram på skärmen, men enbart på den punkten, resten av plattan är sval och skön. Så jag antar att det är CPU'n som sitter där bakom.

Testa lägga handen på ditt grafikkort efter 20 minuter av BF4 eller nåt så kan du ju ana att det kan vara därför

Surfat i en timme är rätt så bra länge för en platta, då värmer det. Om skärmen blir för varm tyckar jag det är värre än baksidan - greppet kan man byta men skärmen måste man ju tafsa på. Min Galaxy S2 lur blev som sagt ruskigt varm och största anledningen till varför jag till slut gav up den var just pga av att skärmen blev lika varm som baksidan, precis så där på gränsen till obehagligt. Inte upplevt det alls med tabben men jag använder den sällan så länge i sträck heller.