Byte av internetleverantör - T3, Bredband2, eller Universal Telecom?

Permalänk
Medlem

Byte av internetleverantör - T3, Bredband2, eller Universal Telecom?

Hej!

Jag flyttar snart till en lägenhet med stadsnät, och kommer därför behöva nytt bredband. Jag har kollat runt och de billigaste alternativen för mig är:

Universal telecom - 80/80 -> 89:-
T3 - 80/80 -> 99:- (Router ingår)
Bredband2 - 80/80 -> 85:-

Priserna är väldigt jämna men jag undrar om någon här har erfarenhet av dessa internetleverantörer då jag själv aldrig använt mig av deras tjänster och undrar om det är någon här som använder/använt sig av deras bredband?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har bredband2 och de har funkat bra för mig. Inget att klaga på.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Inaktiv

Vad jag fått reda på så är det Bredband2 och Bahnhof som gäller oftast. Då de har snabba backbone nät. I alla fall på den orten jag frågade om

Permalänk
Medlem

Definitivt T3 av dem där alternativen.
Bra ping, väldigt bra support & har samma värderingar som Bahnhof kring integritet på internet.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Personligen har jag T3 och är jättenöjd. Dock så kan jag tänka mig att valet av leverantör kan skilja sig lite beroende på vart i landet man bor och hur bra anslutningarna är i just den regionen.

Permalänk
Skrivet av Kiane:

Personligen har jag T3 och är jättenöjd. Dock så kan jag tänka mig att valet av leverantör kan skilja sig lite beroende på vart i landet man bor och hur bra anslutningarna är i just den regionen.

+1

Varför inte Bahnhof TS?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har erfarenhet av alla utom Bahnhof.

T3
+ Bra kundtjänst
+ Snabbt att komma fram till kundtjänst
+ Bra ping och få avbrott i nätet

Bredband 2
+ Mindre stabilt under min tid som kund
+ Fått bra hastigheter i nätet vid ned/uppladdning.
- Rapporterade 3 avbrott i nätet till deras kundtjänst via telefon och epost. Samtliga avfärdades trots detaljerad beskrivning samt bifogade loggar. Dessa avbrott var på flera timmar.
- Extremt långa väntetider till support/faktura osv. 45 minuter som längst under 2 år som kund.

Min rekommendation faller på Bahnhof alla dar i veckan. Ett av få företag man mår lite bra av att betala sin räkning till eftersom att man vet att ens integritet har ett högt värde hos VD samt företag.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB