"Replacing invalid security id with default security id for file..."

Permalänk

"Replacing invalid security id with default security id for file..."

Hej!

Jag startade min dator alldels nyss och fick upp dessa medelanden "Replacing invalid security id with default security id for file...", den är uppe i 40 000 filer nu. Vad ska detta betyda, har hårddisken skurit ihop? Jag ska tillägga att jag har 3 stycken hårdiskar, en ny med windows 7 på, en ganska gammal från min laptop som också har windows 7 på sig och en jätte gammal med windows xp på. Jag försökte boota från de äldre diskarna för en vecka sedan utan att lyckas men datorn har start utan problem efter det.

Tack på förhand!

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk

Nu efter x antal timmar så hittade jag datorn i viloläge och när jag väckte den så loggade den in i windows och allt var som vanligt. Kan det här tyda på att hårddisken håller på att tackla av och att jag borde göra en back-up av mina filer?

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskarone:

Nu efter x antal timmar så hittade jag datorn i viloläge och när jag väckte den så loggade den in i windows och allt var som vanligt. Kan det här tyda på att hårddisken håller på att tackla av och att jag borde göra en back-up av mina filer?

Googlade lite

First, try reformatting the drive. If the problem persists, the underlying problem is probably a disk failure, with bad sectors located where the MFT or other key file system data structures is stored. You can use a disk information utility such as the open-source CrystalDiskInfo to read the S.M.A.R.T. data from the drive; a high reallocated or unrecoverable sector count (for which CrystalDiskInfo will return "Caution" or "Bad" for the drive health) indicates that the drive is failing and needs to be replaced.