Uppdatera firmware på Onkyo TX-SR608

Permalänk
Medlem

Uppdatera firmware på Onkyo TX-SR608

Hej!

Jag har kollat runt nu efter en lösning på hur man uppdaterar firmware på Onkyo TX-SR608, men jag kan inte hitta ett bra svar på hur man gör eller om det går. Jag antar att det måste gå på nått sätt? Hur som helst så tänkte jag iaf fråga om det är någon som vet hur man gör.

Tacksam för svar!

Rappen

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Jag förmodar att du har kikat på Onkyos hemsida.
Har tyvärr inte hittat just din model så det kanske inte finns.

Permalänk
Medlem

Jag har ju gjort det, glömde skriva ner vart jag har kollat mera exakt. Men jag börjar bli lite fundersam på om det verkligen ska gå. Hade hoppats på att någon hade nån form av erfarenhet av det.

Rappen

Visa signatur

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Permalänk
Rekordmedlem

Man ställer receivern i uppdateringsläge och "spelar upp" firmwaren som om det vore en musiksignal, den ska alltså in via en toslinkingång.
http://constey.de/2013/01/howto-onkyo-tx-sr608-firmware-aktua...
Jag har inte provat det själv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=cUUMt_LU4YY kanske kan vara till hjälp

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man ställer receivern i uppdateringsläge och "spelar upp" firmwaren som om det vore en musiksignal, den ska alltså in via en toslinkingång.
http://constey.de/2013/01/howto-onkyo-tx-sr608-firmware-aktua...
Jag har inte provat det själv.

Så här gör även Yamaha (eller gjorde förr, nu kan min automagiuppgradera firmware via nätet), och då kan du få ett tips från coachen: Slå av ev. ljudförbättringar! Det tog ett tag innan jag hittade bocken för normalisering i mitt brännarprogram, och ett antal misslyckade skivor.
Noteras bör att jag försöka först spela upp WAV-filen via min dåvarande HTPC men även där låg det en massa "förbättringsgrejjer" påslaget, och även i PS3an jag har hade också sådana features påslagna.

En kul notis i sammanhanget är att det var antaglien sista gången jag brände en CD-skiva. Detta var 3 år sedan.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Avstängd

Varför uppdatera? Vad tillför den nya uppdateringen som du är i behov av?
If it aint broken - dont fix it.

Permalänk
Medlem

Tackar för era svar, jag ska testa det som ni har skrivet och se om jag kan den att uppdatera. Varför jag ska uppdatera den är för att jag har haft en del problem med mina HDMI ingångar som ibland inte riktigt tar med sig bilden, bland annat på min Xbox ONE. Jag har testat att köra ONE i direkt via hdmi på tvn osv. Så det är konstaterat att det inte ska vara nått fel på den. Kommer inte ihåg var det var men jag snubbla över en tråd där man pratade om att det kan vara så att just Onkyo förstärkare av äldre modeller kan behöva en firmware uppdatering för att fungera korrekt, så jag tänkte jag ska iaf ge mig på att testa att uppdatera. Det kan ju vara så att problemet försvinner.

Rappen

Visa signatur