OS X Yosemite Continuity (handoff)

Permalänk
Medlem

OS X Yosemite Continuity (handoff)

Kan någon förklara för mig hur handoff egentligen fungerar. Jag misstänker att data skickas till iCloud men skickas då all data eller är det genom det lokala nätverket som SMS, Email osv delas mellan mina enheter? Jag är nyfiken över säkerheten kring hela processen men hittar ingen information kring den. Det vore ju ytterst osäkert om allting skickades till iCloud och in i Apples fickor.

Annars är det en otroligt smidigt funktion. Speciellt möjligheten att svara och ringa direkt från datorn

Permalänk
Medlem

Så som jag fattat det så sparas all information i icloud så man måste alltså vara uppkopplad till icloud i alla enheter som ska använda handoff. Sen synkas det automatiskt mellan de enheter som är nära varandra. Kravet är BT 4. Så det funkar inte med macar äldre än hösten 2011 har jag för mig.

http://www.imore.com/handoff-ios-8-os-x-yosemite-explained

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Så det funkar inte med macar äldre än hösten 2011 har jag för mig.

2012 eller nyare.

Samtal och sms fungerar på äldre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

2012 eller nyare.

Samtal och sms fungerar på äldre.

Ja men det har inget med handoff att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ja men det har inget med handoff att göra.

Nej, men de nämns i första inlägget så jag ville vara tydlig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Rent praktiskt så styrs det av WIFI/BT kortet. Ett flertal MacPro användare har lyckats få igång det på mycket äldre modeller.

Kommer själv försöka få ingång det på min gamla Macbook genom att byta ut airport kortet mot ett Broadcom combo kort med AC och BT4.0.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur