MMS skickas om och om igen

Permalänk
Medlem

MMS skickas om och om igen

Hej,

Jag har en Oneplusone och skickade ett mms till en polare för några dagar sedan, han har för övrigt en iPhone 5. MMS:et skickades igenom den vanliga meddelande funktionen..

Till problemet, han får detta mms om och om igen ungefär vid samma tider. Kollar jag i min SMS logg så finns där inget om att jag har skickat något meddelande mendans har har det.

Någon som kan veta vad det är som strular?

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Morsan börjar prata om att min telefon har skickat massa MMS om och om igen.
JAg har en iPhone5 och hon sitter på en S3:a

Jag ser inte heller att jag skickat det flera gånger.

Jag har Telenor och hon har Telia.
Det slutade att skickas MMS efter att jag skickade ett nytt MMS till henne.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Morsan börjar prata om att min telefon har skickat massa MMS om och om igen.
JAg har en iPhone5 och hon sitter på en S3:a

Jag ser inte heller att jag skickat det flera gånger.

Jag har Telenor och hon har Telia.
Det slutade att skickas MMS efter att jag skickade ett nytt MMS till henne.

Jag har tyvärr testat det redan och det fungerar inte...

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Det verkar som om det är Telenor som har haft problem med detta den senaste tiden.
Jag har också fått en hel drös med upprepande MMS, de senaste dagarna, från en kompis som har Telenor.

I natt upphörde plötsligt spammandet av sig själv.
Antar att det var en nattarbetande servicetekniker som fixade problemet.

EDIT: Nu har jag fått mer information. Det var tydligen Telia som hade problem med tekniken i sina master som gjorde att meddelandena skickades om och om igen till abonnenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Det verkar som om det är Telenor som har haft problem med detta den senaste tiden.
Jag har också fått en hel drös med upprepande MMS, de senaste dagarna, från en kompis som har Telenor.

I natt upphörde plötsligt spammandet av sig själv.
Antar att det var en nattarbetande servicetekniker som fixade problemet.

EDIT: Nu har jag fått mer information. Det var tydligen Telia som hade problem med tekniken i sina master som gjorde att meddelandena skickades om och om igen till abonnenterna.

Yepp det verkar som om att det hade slutat nu. Sista mms:et polarn fick var i går kväll.. Konstigt men ordning till slut.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb