Blizzards Overwatch

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med login på os4?
Står att det är kö när den ska ansluta vid login, tickar ner från 3000-4000 men väl nere på 0 får man disconnect med status LC-202...

Ingen påskgaming här inte..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Någon annan som har problem med login på os4?
Står att det är kö när den ska ansluta vid login, tickar ner från 3000-4000 men väl nere på 0 får man disconnect med status LC-202...

Ingen påskgaming här inte..

os4? va e de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

os4? va e de?

Sorry, telefon. PS4.
Verkar vara nått känt problem, folk rage:ar på Twitter.

Edit2:
https://eu.battle.net/forums/en/overwatch/topic/17615422118

Känns fan som att det är ofta det blir battle-net problem när det är ledigheter, men det är klart, servertrycket ökar väl 3 gånger samtidigt som teknikerna går lediga och käkar påskägg....

#detgårbranu

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: ok på pc är det helt lugnt i.a.f.

Permalänk
Medlem

Gah! Efter uppehållet så är det ju bara att konstatera att det är samma skit som vanligt
Är folk som spelar helt j*vla efterblivna?

3 gånger i rad har det blivit defeat på kings row eventet för att ens jävla 3 puckon till lag springer rakt in i slutfighten med en setup på 3 squishy dps och dör. Sen ligger dom och skriker "resurrect", väldigt enkelt när man är ensam kvar och alla 3 ligger mitt i smeten bland typ 10 mobs...

Vad fan är det för fel på folk?
Får väl förvisso skylla mig själv som spelar på PS4...

Permalänk
Medlem

Riktigt dött här, spelar folk längre?

Först lite whine: Helt sjukt att det inte blir PAUSE om en spelare leftar i SEASON-mode. Torskar man en spelare kan det ibland bli så illa att den slotten bara "snurrar" resten av matchen. 6v5 är mer eller mindre kört. Trist...

Fråga:
Jag undrar om nån har lite tips på hur man kan maximera "season/ranked"?
Finns det någon klass som är bättre att spela, där det är enklare att generera SR vid vinst?

Problemet jag har som "solo"-spelare är att jag vinner ungefär 50% (56% win just nu i S4). Det i sig är väl ytterst rimligt.

Det som dock skiter sig är att det känns helt jäkla omöjligt att ta sig någonstans i rankingen, det är två steg fram ett bak hela tiden.
Visst, det går ju, ligger på ett netto-plus på SR, men det blir ju bara en jäkla grind om man vill upp en nivå helt enkelt..
Sen ibland hamnar man ju på en loss-streak, och torskar ett par 2-3-4 matcher irad, då tappar man ju fullt taggningen då det likaväl kan ta 8 matcher till (4 win 4 loss) att öht tag sig tillbaka där man var.

Missar jag något fatalt i hur Season-mode funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Först lite whine: Helt sjukt att det inte blir PAUSE om en spelare leftar i SEASON-mode. Torskar man en spelare kan det ibland bli så illa att den slotten bara "snurrar" resten av matchen. 6v5 är mer eller mindre kört. Trist...

Fråga:
Finns det någon klass som är bättre att spela, där det är enklare att generera SR vid vinst?

Problemet jag har som "solo"-spelare är att jag vinner ungefär 50% (56% win just nu i S4). Det i sig är väl ytterst rimligt.

Det som dock skiter sig är att det känns helt jäkla omöjligt att ta sig någonstans i rankingen, det är två steg fram ett bak hela tiden.
Visst, det går ju, ligger på ett netto-plus på SR, men det blir ju bara en jäkla grind om man vill upp en nivå helt enkelt..
Sen ibland hamnar man ju på en loss-streak, och torskar ett par 2-3-4 matcher irad, då tappar man ju fullt taggningen då det likaväl kan ta 8 matcher till (4 win 4 loss) att öht tag sig tillbaka där man var.

Tyvärr kan jag bara hålla med dig, kör också solo och är i precis samma sits. Dessutom så stämmer det du skriver om leavers, de blir aldrig ersatta i competitive så då är man i de flesta fallen rökt... Det enda man kan göra är nog tyvärr att inte köra solo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Tyvärr kan jag bara hålla med dig, kör också solo och är i precis samma sits. Dessutom så stämmer det du skriver om leavers, de blir aldrig ersatta i competitive så då är man i de flesta fallen rökt... Det enda man kan göra är nog tyvärr att inte köra solo.

körde solo igår.
spelar zen-main och såg att ingen hade valt dps så det blev mitt val. (spelat dps andra säsonger)¨
sedan förlorar vi första rundan och en kille blir assur och säger at det är dags att fråga nu!?
jag sger att han kunde väl valt dps innan i så fall elelr frågat om någon ville byta? inget han lyssnar på såklart utan fortsätter och får med en till som skriver riktigt elakt... ingen vågar prata voice utan all ilska kommer via chat. Jag är 33 år och har spelat i hela mitt liv och har aldrig upplevt att folk blir så arga tidigare i andra spel. vad är det med ungdomarna idag?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

körde solo igår.
spelar zen-main och såg att ingen hade valt dps så det blev mitt val. (spelat dps andra säsonger)¨
sedan förlorar vi första rundan och en kille blir assur och säger at det är dags att fråga nu!?
jag sger att han kunde väl valt dps innan i så fall elelr frågat om någon ville byta? inget han lyssnar på såklart utan fortsätter och får med en till som skriver riktigt elakt... ingen vågar prata voice utan all ilska kommer via chat. Jag är 33 år och har spelat i hela mitt liv och har aldrig upplevt att folk blir så arga tidigare i andra spel. vad är det med ungdomarna idag?

Förstår dig, blir själv förbannad på att folk tar ut sin ilska på någon annan när de själva hade kunnat förhindra det.

Mainar förövrigt också Zen, är skönt med en tredje dps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jay-Jay:

Förstår dig, blir själv förbannad på att folk tar ut sin ilska på någon annan när de själva hade kunnat förhindra det.

Mainar förövrigt också Zen, är skönt med en tredje dps

ja precis! zen är bra. vd har du för skillrating?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fråga:

Wall of text inc:

Leavers:
Hur hade du själv löst det om man ser till systemlösningen?
Som jag ser det är det väl avvägt beslut där man tagit alla alternativ i beaktning.
Kanske inte är en optimal lösning men den är så bra den kan bli med tanke på omständigheterna dvs att någon väljer att lämna (och därmed också få en liten avstängning).

Ranked:
Om du vinner ungefär 50% så är du på din skillnivå. Dvs den ranken du har är så bra du är.
Har du över 50% så har du ursprungligen hamnat för lågt (eller blivit bättre) och klättrat.
Eftersom varje enskild match omöjligen kan vara 100% balanserad så måste man se till det stora hela.
Om du är mycket bättre än den ranken du har så klättrar du fort, är du bara lite bättre så klättrar du långsamt.
Man är en variabel i en självbalanserande algoritm så man får räkna med att det behövs många matcher för att algoritmen ska hitta rätt.
Destå fler matcher destå mer rätt hittar algoritmen.
Speciellt svårt blir det ju om man spelar väldigt ojämnt för då är man ju själv en stor variabel.

Damage dealer ger störst utrymme för att påverka matchen.
Att välja en DD som countrar motståndarlagets heroes gör stor skillnad förutsatt att man har en rimlig skillnivå på den hjälten.
Eftersom spelet är byggt på att vissa heroes countrar andra så räcker det att vara helt average om man väljer rätt hero.
Därmed inte sagt att man ska köra DD varje match - ibland finns det folk som helt enkelt inte vill anpassa sig och då kan det finnas större vinning i att välja den heroen som behövs.

SR kommer av att man gör bra ifrån sig så att se till att man spelar så bra som möjligt är helt enkelt bästa sättet att få SR då SR är en direkt konsekvens av att man tillför laget något.

Då kommer det någon som säger "men jag hamnar alltid i ett lag med potatisar som bara förstör för mig".
Det är samma algoritm som placerar alla spelare dvs det är lika stor chans att det blir potatisar i motståndarlaget som i det egna!
Det enda man kan göra, som sagt, är att spela så bra man kan och alltid försöka tillföra laget så mycket som möjligt.
Fokusera på det du kan påverka.
Att skriva ALL CAPS att någon suger och att dom ska byta hero får inte lika bra effekt som att be snällt, så är det bara.

8 matcher är väldigt lite i sammanhanget.
Det är nästan för litet urval för att se om du tillför något eller ej.
80 matcher däremot, då kan man se om någon gör bra ifrån sig eller inte.

Med tanke på hur många variabler varje match har så kan man inte använda en, två eller till och med tre matcher som en 100%-ig indikation för hur bra man är (m.a.o. hur mycket man tillför laget).

6 pers på varje lag - totalt 12 olika personer som har en dagsform och en form just för tillfället som varierar och totalt 12 heroes som countrar varandra i olika mån.
Omöjligt att balansera på matchnivå, därför måste man se "the big picture".

Om man alltid försöker bli bättre och alltid tillföra laget så mycket som möjligt så går man till slut upp.

Jag är på inget vis hardcore själv:
Season 3 kring 200 matcher spelade och landade en bit över Platinum (~2600).
Season 4 strax över 500 matcher spelade och svävar för närvarande strax under Master (~3400).

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

ja precis! zen är bra. vd har du för skillrating?

pendlar mellan 3300-3500, själv då?
Sitter på en athlon x4 och ett 7850 så det är inte alltid kul att lira

Permalänk
Medlem

@yomster tack för feedback.

Jag uttryckte mig lite dåligt om leavers. Jag menade ju alltså att matchen ska pausas, alla ska frysas fast tills en ny spelare kommer in.
Problemet är att det sällan kommer någon ny och jag hr aldrig lyckats vinna en 5v6, ofta drar ett par till rätt omgående så är man 6v3.
Struntar i att den som sticker får någon penalty, vi andra åker ju på förlust.
En sak som vore rimlig är att vi andra inte går minus om en sticker.

Gällande att det är en persons skill rataing så är jag inte benägen att hålla med.
Ens SR borde ju ändras oavsett om man vinner eller förlorar.
Annars blir ju problemet att när man spelar solo så blir det som för mig, hälften av gångerna spelar man med potttissr och andra hälften mot. Ligger som sagt runt 56% win så jag går ju uppåt, men det tar ju så sjukt lång tid att det känns helt omotiverat.

Sen kanske jag ligger rätt? Vad vet jag, har ju i te spelat högre upp men lär ju vara samma sak ungefär vilken nivå man än seedas in i, rätt rimligt stt vinna 50%...

Så problemet är ju att det är dom 10 seed matcherna som är så viktiga, och då känns det ju värdelöst om man har oturen att torska en större del av dom.

Så som sagt, vad jag är ute efter är att en BRA spelare borde gå plus i SR även om dennes lag förlorar.
För som det är nu så känns det ju som att det är mer laget än spelaren, och därav känslan att det är så sjukt svårt att ta sig uppåt.
För att ditt resonemang om stt bra spelare tar sig uppåt ska gälla, så gäller det ju att man ensam är så bra att man kan carrya ett helt lag från en förlust...

Alternativ två, det dom jag undrade om:
Den andra tanken jag då har är ju stt försöks maximera SR man går plus vid vinst, därför jag undrar hur denna beräknas.
För kan man se till att vinns säg 2x så mkt som vid förlust så gör ju en win-rate på 56% som jg har nu att jag skulle gå upp rätt bra.
Problemet är att det känns som jag får typ 30 vid vinst och runt -20 vid förlust.
Så 10 matcher där hälften är vinst ger mig ett nettoplus på 50... vilket skulle göra att jag behöver nöta 100 matcher ungefär för att öka 500.

Angående teams:
Även teams suger som random-köare, ofta händer nått av:
A) jag som singelkö kommer i ett lag med typ 3-4 pers som är i team, men inte kan spela bra (t ex 4 pers som tog stay as team)
B) av nån dum anledning får ett lag randoms, mig inkluderat, för sig stt välja "stay as team"

Man tycker ju i teorin att både A och B vore bra, men det enda det gör är att öka risken att man matchas mot ett lika stort team i det andra laget som sitter och verkligen känner varandra och spelar med Voice-com och met theorycrsfting på sina setups. Ofta leder detta till en total misär

Permalänk
Medlem

Någon trevlig typ som vill lira framöver med mig? Är på 3100~ just nu, mainar DPS då jag har nött CSGO i 3 år haha. Vore roligt att ha någon att spela med som kanske kan lära mig lite och såklart klättra lite i rating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jay-Jay:

pendlar mellan 3300-3500, själv då?
Sitter på en athlon x4 och ett 7850 så det är inte alltid kul att lira

inte lika högt pendlar mellan 2900 och 3150

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Problemet är att det känns som jag får typ 30 vid vinst och runt -20 vid förlust.
Så 10 matcher där hälften är vinst ger mig ett nettoplus på 50... vilket skulle göra att jag behöver nöta 100 matcher ungefär för att öka 500.

Undrar hur det här systemet funkar.
Jag fyllespelade en del med en polare förra säsongen, så vi låg bara runt 800.
De där 10 första gick 4 vinster, en oavgjord och 5 förluster, vi landade på runt 300.

Oavsett hur vi spelar så är det 10 rating för en vinst. Vi har haft vinster med minsta möjliga marginal, vinster där vi totalt kört över motståndarna, player of the match osv. Ingen skillnad.
Visserligen går vi inte ner något vid en förlust. Kämpat upp till en bit över 500, men känns segt.
Nu är vi inte så brydda över rating egentligen, men behöver komma upp till runt 1000 för att kunna spela med några andra polare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag uttryckte mig lite dåligt om leavers. Jag menade ju alltså att matchen ska pausas, alla ska frysas fast tills en ny spelare kommer in.
Problemet är att det sällan kommer någon ny och jag hr aldrig lyckats vinna en 5v6, ofta drar ett par till rätt omgående så är man 6v3.
Struntar i att den som sticker får någon penalty, vi andra åker ju på förlust.
En sak som vore rimlig är att vi andra inte går minus om en sticker.

Det var så jag tolkade det du skrev så du uttryckte dig nog inte dåligt.
Ny spelare kommer aldrig in i ranked, them's the rules för närvarande.
Tankesättet bakom det antar jag är:
Varför ska man slumpmässigt som soloqueueare få hamna i en match någon lämnat?
Orättvist oavsett om man vinner eller förlorar.

Om matchen pausas så är det inte schysst mot de 11 som inte lämnat eftersom de får vänta.

Skrivet av BasseBaba:

Gällande att det är en persons skill rataing så är jag inte benägen att hålla med.
Ens SR borde ju ändras oavsett om man vinner eller förlorar.
Annars blir ju problemet att när man spelar solo så blir det som för mig, hälften av gångerna spelar man med potttissr och andra hälften mot. Ligger som sagt runt 56% win så jag går ju uppåt, men det tar ju så sjukt lång tid att det känns helt omotiverat.

Sen kanske jag ligger rätt? Vad vet jag, har ju i te spelat högre upp men lär ju vara samma sak ungefär vilken nivå man än seedas in i, rätt rimligt stt vinna 50%...

Så problemet är ju att det är dom 10 seed matcherna som är så viktiga, och då känns det ju värdelöst om man har oturen att torska en större del av dom.

Så som sagt, vad jag är ute efter är att en BRA spelare borde gå plus i SR även om dennes lag förlorar.
För som det är nu så känns det ju som att det är mer laget än spelaren, och därav känslan att det är så sjukt svårt att ta sig uppåt.

Du har nog missförstått systemet lite verkar det som (och det jag skrev i förra posten).

Detta är ett lagspel och om laget inte vinner så har man inte gjort tillräckligt bra ifrån sig som lag.
Precis som de flesta andra lagspel så förlorar hela laget även om vissa spelare gjort väldigt bra ifrån sig.

Dock:
Du förlorar inte lika mycket SR vid förlust om du gjort bra ifrån dig.
Du får extra SR vid vinst om du gjort bra ifrån dig.

Att förstå ett rankingsystem (de flesta som finns är väldigt lika varandra eftersom de gör samma sak) handlar om att kunna tolka data och förstå skillnaden mellan enskild match och helt sammanhang.

De flesta tittar bara på enskilda matcher och ser därmed inte sammanhanget.

En spelare som är bättre än sin rank förlorar mindre per förlust och får mer per vinst och vinner oftare än de förlorar.
Detta innebär inte att de vinner varje match.

Du skriver att det känns som "det är mer laget än spelaren" och det är helt korrekt.
En spelare är bara en sjättedel av laget så så länge man spelar Overwatch så är det mer laget än spelaren.
Det är bara det att spelarna du matchas med ligger ungefär på din egen skicklighetsnivå och är människor precis som du.
Vissa matcher spelar de inte lika bra som andra.
Vissa matcher väljer de fel hero och har inte tillräcklig skicklighet att veta att de bör byta eller vilken de ska byta till.

Om det är svårt för dig att ta dig uppåt så är det helt enkelt för att du är på din skicklighetsnivå.

Seedmatcherna är inte så viktiga att vinna som många verkar tro då de mäter individuell skicklighet mer än de mäter vinst/förlust.
Jag själv vann 5 av 10 och hamnade på 2500 medans min vän vann 7 av 10 och hamnade strax under 1700, som exempel.

Skrivet av BasseBaba:

För att ditt resonemang om stt bra spelare tar sig uppåt ska gälla, så gäller det ju att man ensam är så bra att man kan carrya ett helt lag från en förlust...

Du tänker fortfarande på matchnivå.
Du måste zooma ut lite. Tänk över 20 matcher eller 50.
Om du gång efter gång påverkar spelet i en positiv riktning snarare än neutral eller negativ så kommer du vinna fler matcher än du förlorar.
Det innebär inte att du vinner just en enskild match.
Det innebär inte att du måste "carrya" så att laget vinner när de annars hade förlorat.

Om du konsekvent tillför mer än snittet för din rank så kommer du gå uppåt i rank för du förlorar mindre vid förlust och vinner mer vid vinst (och vinner >50%).

Det är inte ett resonemang eller en åsikt, det är bara så det är.

Skrivet av BasseBaba:

Alternativ två, det dom jag undrade om:
Den andra tanken jag då har är ju stt försöks maximera SR man går plus vid vinst, därför jag undrar hur denna beräknas.
För kan man se till att vinns säg 2x så mkt som vid förlust så gör ju en win-rate på 56% som jg har nu att jag skulle gå upp rätt bra.

Om det är så så innebär det ju att du är nära den SR du ligger på.
Glöm nu inte att din win-rate på 56% är över hela säsongen och över alla heroes.
Man kan inte vara expert på alla heroes - man är bättre med vissa beroende på hur mycket man övat och hur man är som person.

Exempel:
Har du fått in rätt många matcher så kanske dina senaste 50 matcher ligger närmre 50% win medans dina första 200 låg närmre 58% vilket blir ungefär 56% på totalen.
I detta exemplet så låg du lägre i SR i början men spelade på en högre nivå vilket gjorde att du vann ganska ofta (58%).
Efter dessa 200 matcher med 58% winrate så har du hamnat högre i SR och nära den nivån du ligger på som spelare vilket innebär att din winrate går ner till ~50% (som sig bör när man spelar på den nivån man själv ligger på).
-

Jag vill tipsa dig om att inte kolla på SR efter varje match för det påverkar oftast en bara negativt.
Antingen känns det som man vann för lite eller kändes det som man förlorade för mycket.
Eftersom man behöver kolla på en större skala ger enskilda vinster och förluster ingen information som gagnar en (vad gäller SR +/- alltså).

Man kan ta leave game någon sekund efter det stått Victory eller Defeat - om spelet inte säger att man får en penalty for leaving early när man klickar på leave så är det säkert att lämna.
Detta gör att man slipper vänta och kan få in fler matcher på samma tid men också att man inte tiltar för att man tycker man inte vinner tillräckligt med poäng (eller förlorar för många).

Om vi ponerar att du har 56% winrate och vinner lika mycket som du förlorar så blir matten över 100 matcher enkel:
56 wins á 20 SR = +1120
44 losses á 20 SR = -880
Totalt +240 vilket är ganska mycket.

Nu är det ju aldrig lika mycket +/- vid vinst och förlust.
Om vi förutsätter att du spelar som en boss så kommer du utöver fler vinster också vinna mer på vinsterna och förlora mindre på förlusterna.

Skrivet av BasseBaba:

Angående teams:
Även teams suger som random-köare, ofta händer nått av:
A) jag som singelkö kommer i ett lag med typ 3-4 pers som är i team, men inte kan spela bra (t ex 4 pers som tog stay as team)
B) av nån dum anledning får ett lag randoms, mig inkluderat, för sig stt välja "stay as team"

Man tycker ju i teorin att både A och B vore bra, men det enda det gör är att öka risken att man matchas mot ett lika stort team i det andra laget som sitter och verkligen känner varandra och spelar med Voice-com och met theorycrsfting på sina setups. Ofta leder detta till en total misär

Exakt!
Det är ju det som är fallgropen med grupper.
En stack är inte nödvändigtvis bättre än enskilda spelare men i teorin kan de vara det om de sitter med voice och är samspelta.

Det där är också en fallgrop och dessutom en tveeggad sådan.
För att göra sitt bästa måste man försöka hålla sig positiv, tror jag.
Att sitta och bli negativ över saker man inte kan påverka är ytterst kontraproduktivt i min mening.
Man kan inte påverka att en grupp inte sitter i voice med varandra men man kan, i viss mån, påverka deras composition.
"Skulle ni kunna byta till någon annan DD" eller "Jag tror det blir bättre om vi kör två tanks" är ett sätt att försöka påverka lagets comp.
Om man, som jag tror jag skrev i förra inlägget, skriver något negativt i stället typ "U SUCK WIDOW, SWAP U NOOB" så är nog chansen att man kan påverka deras val av hero mindre.

Det andra är då ödmjukheten.
Är det så att 4-stacken är sämre än en själv?
Är det verkligen alla andra i laget som är kass och man själv är HS-guden?
Det är lätt att sitta och tänka att man är så jävla bra själv och att man förlorar på grund av de där jädra potatisarna.
Finns det någon som helst vinning i detta?
Om de nu faktiskt spelar dåligt hur kan man själv påverka det?
Tipsa om herobyte eller tipsa om knep de kan använda sig av för att göra bättre ifrån sig - något annat kan jag inte komma på!
Utöver detta så är det bara att anpassa sig till situationen som kan göra att laget, och man själv, hamnar i bättre läge.
Att vara negativ eller säga elaka saker till dem tror får motsatt önskad effekt.

Detta är bara en egen spekulation nu men "Stay as team" tror jag är +/- 0 som bäst.
När man bildar en stack med okända så hamnar man bara i det läget att man möter en lika stor stack och sannolikheten att de ska vara samspelta är större än sannolikheten att ni som precis bildade ett lag är det.

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira Heroes of the storm för de kommande skinsen? Har ingen mic men krävs ju bara att man spelar 5 matcher tillsammans.

Permalänk
Medlem

@yomster
Roligt att få lite feedback. Två snabba kommentarer bara innan jag hinner skriva ihop något längre:

1) Spelar på PS4. Finns ingen chat.
Tror därför att spelet blir riktigt riktigt riktigt annorlunda mot PC eftersom man inte inte på ett vettigt sätt kommunicera med sina medspelare. Visst det finns voicecom, men nästan ingen, inklusive mig själv, använder mikrofon. Och dom få som gör det är oftast idioterna som sitter och skriker, så skulle säga att uppskattningsvis 95% av random-spelarbasen har stängt av att även lyssna in på voicecom.

2) Som i ditt exempel är det nog, jag går säkert 200+ upp per 100 matcher, men det känns ju så långsamt. Tror inte ens jag hinner spela 100 matcher per säsong.
Sen "Problemet" jag har i bakhuvudet är att om jag hade spelat med mina gamla vänner från quake, hl, cs och WoW-tiden så hade vi ju krossat allt motstånd på den solo-nivå jag ligger på nu något löjligt. Därav frustrationen att jag känner att med ett vettigt team hade man -lätt- vunnit 70-80% av matcherna på denna nivån.

Så visst, som solospelare ligger jag nog "relativt" rätt med det är så utahelvete tråkigt att sitta och spela och torska 45-50% av matcherna pga att man matchas med idioter som kan välja att ta typ en squishy, t ex mccree och det enda puckot gör är att spawna, springa rakt in och dö. Spawna, springa rakt in och dö. Efter typ en halv match av det så lackar någon annan och sticker.
BOOM så har man torskat typ 15 minuter av sitt liv och 20 SR heeelt oförtjänt enbart pga att man blev teamad med en total j*vla idiot, och nått annat pucko ger upp och leftar.

På samma sätt kan man sen hamna med ett lag som fullkomligt kör över motståndet. Vilket gör att det inte känns lika kul att vinna.

Det jag egentligen tror jag menar är att för mig spelar det ingen roll var i spannet SR / level jag ligger, det jag märker att jag är ute efter är att jag vill i så stor mån som möjligt spela "roliga" matcher, och det är det som känns mest frustrerande där jag spelar nu, att det är sån sjuk skillnad på nivå mellan en "jämn bra rolig match" och en match där man "blir matchad med totalt useless idioter så enda skälet att man stannar och tar sin förlust är för att inte få en penalty".
Borde fasen finnas en "walk over" option så man iaf slipper sitta av en förlust

(Och för er som undrar så blev jag seedad på 2600 och har nu kämpat mig upp till drygt 2900), och så som jag förstått det så kan man inte åka ur en rank på denna låga nivå? Så tar jag mig till 3000+ så får jag ligga kvar där?
Men eftersom man ändå får matchas med folk plus/minus 1000 så kan det ju bli misär iaf.
Vore dock iaf nice att komma så högt att man slipper matchas med folk som kör sina placement-matcher eftersom dessa kan vara av vilken kvalite som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av feliz:

Någon som vill lira Heroes of the storm för de kommande skinsen? Har ingen mic men krävs ju bara att man spelar 5 matcher tillsammans.

jag är på! dock inte så bra på hots

Permalänk
Medlem
Skrivet av feliz:

hej!
Vad är det för nya skins?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mfzombie:

jag är på! dock inte så bra på hots

Inga problem, är själv riktigt dålig också, men man måste ju inte ens vinna dem Skickar pm till dig!

Skrivet av griid:

hej!

http://eu.battle.net/heroes/en/heroes20/nexuschallenge20/

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

hej!

Chans att få Oni skinet till genji igen, samt ett nytt skin till D'va som ser rätt schysst ut
https://www.youtube.com/watch?v=Bv2t9lwC7lk&feature=youtu.be

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Växla:

Chans att få Oni skinet till genji igen, samt ett nytt skin till D'va som ser rätt schysst ut
https://www.youtube.com/watch?v=Bv2t9lwC7lk&feature=youtu.be

jag kanske kan vara med ikväll om ingen av mina steamvänner vill spela battlegrounds
Vad har du för tag?
oj! du kan ju få 10 lootboxes i overwatch också! grymt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är lätt på om ni inte är fullt lag ännu! Har lirat det lite grann också

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sen "Problemet" jag har i bakhuvudet är att om jag hade spelat med mina gamla vänner från quake, hl, cs och WoW-tiden så hade vi ju krossat allt motstånd på den solo-nivå jag ligger på nu något löjligt. Därav frustrationen att jag känner att med ett vettigt team hade man -lätt- vunnit 70-80% av matcherna på denna nivån.

Reflektion från när jag spelade CS.
Jag hade svårt att lämna silver, låg ungefär 50-50.
Körde ett tag med polare, hamnade på DMG.
Körde solo igen, höll ranken utan problem, skuttade ett steg upp eller ner ibland.

Jag var ungefär lika bra/dålig hela tiden. Rankingsystem straffar sig om man kör solo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste man köra questen i rätt vecka eller kan man dra alla fyra sista veckan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fråga gällande skinsen, det står ju bara att man ska spela med en vän, det står inget om att vännen måste ha OW, någon som vet om jag kan spela lite hots med damen fast hon inte har OW så jag får skinsen?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Tror inte att overwatch behövs då jag tex inte behövde wow för att hjälpa en vän att få mounten där genom hots quest för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Måste man köra questen i rätt vecka eller kan man dra alla fyra sista veckan?

Vet bara att man måste vänta för dem att sätta igång, men om du kan vänta och dra alla i ett svep vet jag inte. Kolla officiella forumet, kanske någon annan som fått svar där?