Corsair Vengeance 2100, har jag lyckats spränga högtalarelementen?

Permalänk

Corsair Vengeance 2100, har jag lyckats spränga högtalarelementen?

Hej Corsair!

Skulle lyssna på musik sent på kvällen och bytte då från de vanliga datorhögtalarna till mitt headset.
Man får ju ändra uppspelningsenhet manuellt i Windows för att välja vilken enhet som ljudet ska komma ur.
Problemet var att när jag skiftade över till mitt headset så blev uppspelningsvolymen 100%, trots att jag hade den på typ 10-15% innan på högtalarna.
Detta uppmärksammade jag givetvis inte utan drog glatt igång Spotify.

Har aldrig kört så högt på hörlurarna tidigare så jag hade inte en tanke på att det skulle bli så högt.
Låt mig säga så här, det blev väldigt högt när jag drog igång musiken.
Skrämde nästan livet ur en gammal gubbe som mig. Mina dunka dunka dagar är sedan länge passerade.

Nu låter de inte särskilt bra längre, distorsion vid vid vissa basljud.
Mitt gamla radiohandlare-öra säger mig att elementen är sprängda helt enkelt.

Finns det någon chans på att detta går på garanti?

Permalänk
Medlem

Jag hade/har samma problem med min 2100 (har dock inte skickat in de än), men Corsair sa att jag skulle skicka in den så byter de hörlurar rakt av. Skulle säga att det ABSOLUT går på garantin!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Jag tycker de är konstigt att dem gick sönder:0

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem

Det är riktigt schyssta lurar, men som t ex med mina lurar så vart de sådär bara över en natt. Lät grymt kvällen innan och sedan nästa dag så lät de skit. Speciellt vid bas. Bomber i BF4 var inte direkt sexigt

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av MclarenII:

Hej Corsair!

Skulle lyssna på musik sent på kvällen och bytte då från de vanliga datorhögtalarna till mitt headset.
Man får ju ändra uppspelningsenhet manuellt i Windows för att välja vilken enhet som ljudet ska komma ur.
Problemet var att när jag skiftade över till mitt headset så blev uppspelningsvolymen 100%, trots att jag hade den på typ 10-15% innan på högtalarna.
Detta uppmärksammade jag givetvis inte utan drog glatt igång Spotify.

Har aldrig kört så högt på hörlurarna tidigare så jag hade inte en tanke på att det skulle bli så högt.
Låt mig säga så här, det blev väldigt högt när jag drog igång musiken.
Skrämde nästan livet ur en gammal gubbe som mig. Mina dunka dunka dagar är sedan länge passerade.

Nu låter de inte särskilt bra längre, distorsion vid vid vissa basljud.
Mitt gamla radiohandlare-öra säger mig att elementen är sprängda helt enkelt.

Finns det någon chans på att detta går på garanti?

Hejdär, jag rekommenderar dig att skapa en ticket på våran support/rma-sida.

http://corsair.force.com/

Permalänk

Bra service av Corsair som byter ut headsetet.
Nu återstår bara att se om de dyker upp någon gång också, då de tyvärr valt att skicka med UPS.
Felsorterat i nuläget, skulle varit här igår egentligen men får nu vänta till måndag.
Det löser sig säkert. Tummen upp för Corsair.

Permalänk
Medlem

Kul att det löste sig så pass enkelt! Corsair är rätt så grymma på RMA.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Nu återstår bara att se om de dyker upp någon gång också, då de tyvärr valt att skicka med UPS.
Felsorterat i nuläget, skulle varit här igår egentligen men får nu vänta till måndag.

Kul att det gick bra att få dom utbytta!

Men jag håller med, riktigt drygt att utländska företag envisas med UPS/DHL/till-dörren-bud. Vem sjutton är hemma 11:30 på en tisdag?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av MclarenII:

Skulle de inte dyka upp så får du höra av dig direkt.