Vad är "standard" tum (") på en surfplatta?

Permalänk
Medlem

Vad är "standard" tum (") på en surfplatta?

Hej!

Jag vet att det finns mängder med storlekar på skärmar ute, men jag försöker se över vad som egentligen är standard storleken på en surfplattskärm.
Jag har egentligen bara referenser från skolor där jag arbetar. De har bara iPads, men jag har inte riktigt tänkt på vilken storlek det är.
Jag är inte ute efter en "mini"-surfplatta, utan en skärmstorlek som motsvarar "the average"-iPad.

Ursäkta om jag låter kryptisk, men jag hoppas ni förstår poängen!

Ha ett gott nytt år allihopa!

/S

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

10 tum är ganska standard.

Visa signatur

Node 804 Black | Core i5-4670K | GA-B85M-D3H | GeForce GTX770 2GB OC | 840 EVO Basic 250GB | Corsair AX 750W PSU | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | Cooler Master Hyper TX3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sAnden:

Hej!

Jag vet att det finns mängder med storlekar på skärmar ute, men jag försöker se över vad som egentligen är standard storleken på en surfplattskärm.
Jag har egentligen bara referenser från skolor där jag arbetar. De har bara iPads, men jag har inte riktigt tänkt på vilken storlek det är.
Jag är inte ute efter en "mini"-surfplatta, utan en skärmstorlek som motsvarar "the average"-iPad.

Ursäkta om jag låter kryptisk, men jag hoppas ni förstår poängen!

Ha ett gott nytt år allihopa!

/S

Varför inte bara köpa den storlek du själv tycker känns bäst?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

10" är skönast, men 8" funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Det handlar främst om att jag alltid velat skaffa en surfplatta, men att jag inte riktigt fått tummen ur och gå till en butik för att köpa en.
Jag sitter här nu, sista dagen på mellandagsrean, och funderar på om jag ska investera i en surfplatta innan priserna går upp igen.
Därför har jag inga direkta referenser, jag vet bara att den "standard" sizen jag pratar om är någon jag tycker är perfekt.

Skrivet av Niner0:

10 tum är ganska standard.

Tack!!

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Entusiast

7" och 10" i 16:9 format verkar vara väldigt vanligt i butikerna.
Att kalla det "standard" är väl synd. Standard är något som alla är enade över.
Det handlar snarare om vad tillverkarna verkar tro säljer bäst.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd

Finns ingen enda standard tum, finns allt möjligt
7", 7,9", 8", 9.4", 9,7", 10,1", 13,3" och säkert ännu flera...

Permalänk
Medlem

Ser man till vad Prisjakt indexerar finns det:

332 st 7-8"
135 st 8-9"
105 st 9-10"
347 st 10-11"

Någon standardstorlek kan man nog inte säga finns.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

En fullstor Ipad är på 9,7" och en Ipad Mini på 7,9".

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAnden:

Det handlar främst om att jag alltid velat skaffa en surfplatta, men att jag inte riktigt fått tummen ur och gå till en butik för att köpa en.
Jag sitter här nu, sista dagen på mellandagsrean, och funderar på om jag ska investera i en surfplatta innan priserna går upp igen.
Därför har jag inga direkta referenser, jag vet bara att den "standard" sizen jag pratar om är någon jag tycker är perfekt.

Tack!!

Vad du ska göra med plattan och hur du kommer använda den är viktigt. Ska du bara ha den hemma när du ligger i soffan är en större, tyngre platta inget problem men ska du ta med den utanför hemmet och göra annat samtidigt som du använder den så funkar en 7"-8" platta mycket bättre för enhandsfattning.

Har du tänkt läsa mycket böcker med den skulle jag starkt rekommendera en 7"-8", är det istället mycket video och spel du ska använda den till är en 10" med stereo högtalare på framsidan bättre för upplevelsen.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM