Permalänk

Hjälp med val av komponenter

Min nuvarande rigg är nedan för i signatur, iaf vilket moderkort och cpu och kanske en bra cpu fan rekommenderar ni ? tänkte sälja mitt xbox 360 och mitt förra grafikkort så jag får in ungefär 3000 kr och jag har lite extra pengar, iaf kan jag köpa något bra moderkort och cpu för dom pengarna? för jag tror min cpu flaskhalsar lite på mitt nya gtx 970 och jag behöver en uppgradering, något köpråd?

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simontaga:

Min nuvarande rigg är nedan för i signatur, iaf vilket moderkort och cpu och kanske en bra cpu fan rekommenderar ni ? tänkte sälja mitt xbox 360 och mitt förra grafikkort så jag får in ungefär 3000 kr och jag har lite extra pengar, iaf kan jag köpa något bra moderkort och cpu för dom pengarna? för jag tror min cpu flaskhalsar lite på mitt nya gtx 970 och jag behöver en uppgradering, något köpråd?

Du kan titta på några av de uppgraderingspaket som finns tillgängliga på de olika butikerna.
https://www.komplett.se/uppgraderingspaket-intel-core-i5-4690...
Är ett exempel på dem.
De kommer i lite olika utföranden på de olika sidorna men 4690k är en bra processor!
z97 modekort verkar vara väldigt populära här på sweclockers så jag skulle ta ett sådant så att de inte blir så arga här.

Skulle du känna att du inte vill ha RAM-minnen som följer med uppgraderingspaketet så kan du alltid plocka ut delarna i uppgraderingspaketet och spara in ca 800kr.

Visa signatur

Node 804 Black | Core i5-4670K | GA-B85M-D3H | GeForce GTX770 2GB OC | 840 EVO Basic 250GB | Corsair AX 750W PSU | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | Cooler Master Hyper TX3