om jag köper ett spel via internet.... ps4

Permalänk

om jag köper ett spel via internet.... ps4

Tjenare, undrade om jag köper ett spel från internet och man får ett konto man ska logga in på och ladda ner det därifrån, sen kan man då spela online och allt med sitt andra konto?

Permalänk

Menar du att man måste ha ett konto på hemsidan för att kunna köpa? Vilken sida hade du tänkt köpa ifrån?

Permalänk
Skrivet av NybbTronio:

Menar du att man måste ha ett konto på hemsidan för att kunna köpa? Vilken sida hade du tänkt köpa ifrån?

nej, att man får ett mail med ett konto, som man ska logga in på, och där finns det ett spel där man ska ladda ner sen typ spela på sitt vanliga konto xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av xBumbiBjörn:

nej, att man får ett mail med ett konto, som man ska logga in på, och där finns det ett spel där man ska ladda ner sen typ spela på sitt vanliga konto xD

Vilken sida handlar det om?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Hmm jag förstår dig inte riktigt och tror inte ngn annan gör det heller. Vad menar du med ditt vanliga konto? Steam, origin?

Vad skall du köpa? Länka till det du skall köpa.

http://www.cjs-cdkeys.com/categories/Playstation-4-Games-%28D...
typ när man köper nfl madden grej ACCOUNt.

Permalänk
Medlem

"More recently, we have also started to offer Playstation 4 Accounts! This is a legal and genuine PS4 Game Digital Download, but sent in the form of an account. We purchase the games from distributors in cheaper regions. But by activating the code to an account, and selling the accounts, we are able to 'import' the games into regions where the games are usually more expensive, allowing us to pass on the massive discount deals to our customers. We offer both Playstation 4 Accounts and Xbox One Accounts, so just have a browse and choose whatever you prefer to receive depending on what console you own!"

Låter ju.. inte så trovärdigt.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Skrivet av Yaana:

"More recently, we have also started to offer Playstation 4 Accounts! This is a legal and genuine PS4 Game Digital Download, but sent in the form of an account. We purchase the games from distributors in cheaper regions. But by activating the code to an account, and selling the accounts, we are able to 'import' the games into regions where the games are usually more expensive, allowing us to pass on the massive discount deals to our customers. We offer both Playstation 4 Accounts and Xbox One Accounts, so just have a browse and choose whatever you prefer to receive depending on what console you own!"

Låter ju.. inte så trovärdigt.

ah okej!

Permalänk

så de funkar?

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag sidan verkar lite "fishy", skulle inte köpa något där.

Lite snabb läsning:
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovrigt-om-datorspel/123169...
http://www.steamgifts.com/discussion/n28qJ/cjs-cd-keys-legit

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Skrivet av Yaana:

Personligen tycker jag sidan verkar lite "fishy", skulle inte köpa något där.

Lite snabb läsning:
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovrigt-om-datorspel/123169...
http://www.steamgifts.com/discussion/n28qJ/cjs-cd-keys-legit

gracias!

Permalänk
Medlem

Såna sidor är lite fishy, ja, men idén funkar. Och ja du kan använda ditt egna konto för att spela spelen. Det du gör är att du aktiverar kontot på konsolen och sen när konsolen frågar om det är kontots primary ps4 så tar du ja, då delas alla spel m.m. ut till alla andra konton på konsolen ochn då kan du spela det på ditt vanliga konto.

Däremot, om du frågar mig personligen om jag hade gjort det. Så nej. Tycker inte såna sidor är trovärdiga och hade inte heller köpt ett konto på ebay då folk som säljer det antagligen kan ta forgotten password grej och ändra lösenord igen så du inte når kontot.

Är rätt trött och generellt dålig på at skriva men hoppas det inte blev för rörigt ändå.

Permalänk
Skrivet av Nirono:

Såna sidor är lite fishy, ja, men idén funkar. Och ja du kan använda ditt egna konto för att spela spelen. Det du gör är att du aktiverar kontot på konsolen och sen när konsolen frågar om det är kontots primary ps4 så tar du ja, då delas alla spel m.m. ut till alla andra konton på konsolen ochn då kan du spela det på ditt vanliga konto.

Däremot, om du frågar mig personligen om jag hade gjort det. Så nej. Tycker inte såna sidor är trovärdiga och hade inte heller köpt ett konto på ebay då folk som säljer det antagligen kan ta forgotten password grej och ändra lösenord igen så du inte når kontot.

Är rätt trött och generellt dålig på at skriva men hoppas det inte blev för rörigt ändå.

tack, men då kan man ju göra de med komipsars konton etc?

Permalänk
Medlem

På sätt o vis. Du kan bara ha ett ps4 som primary på ett konto men om du är inloggad på kontot så kan du spela under tiden. Du kan fråga kompisar om du får låna deras konto o spela på medan de inte använder kontot själv.

Det funkar också om du skapar ett konto för ett annat land som t.ex. hong kong. Ett exempel som jag och min kompis har gjort är att vi har båda hong kong konton och hans HK konto har hans ps4 som primary och mitt HK konto har mitt ps4 som primary och på så sätt så kan jag spela de spelen som finns på mitt HK konto utan att vara inloggad på det och då kan han logga in på det och spela samtidigt, med mig till och med. Samma grej funkar med HK kontot han har, jag kan logga in på det och spela spelen.

Jag är generellt rätt kass på att förklara på ett bra sätt och är lite virrig, men googla game share ps4 eller någon annan rad som betyder samma sak och läs på.

Jag skulle rekommendera att du delar med vänner istället för att köpa spel på ebay.

Permalänk
Medlem

Har köpt 4 spel på sidan utan problem. Detta är dock till X1 i mitt fall då man fått ett konto samt en e-post i reserv som jag behövt logga in på en gång för återställning av lösenord. Har loggat in på kontona jag fått - tankat spelet - satt kontona som "my home xbox" - loggat in på mitt vanliga konto - tagit bort de andra kontona - spela.

Sen hur det är för PS4, det vet jag inte. Men sidan är legit i mitt o mina polares fall iaf.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

På PS3 kan man köpa ett spel på ett amerikanskt konto och spela det på sitt andra, europeiska konto.
Huruvida det fungerar på PS4 (gissar att det fungerar) vet jag inte, vet ej heller hur det blir med ryska konton, som jag gissar att det här är.