Vilket grafikkort? Sli eller uppgradering?

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort? Sli eller uppgradering?

Hej!
Jag byggde ihop min rigg för ca. 2 år sedan och funderar nu på att uppgradera riggen för GTA V.
Problemet är att jag inte följt utvecklingen till 100% och är osäker på vad man bör satsa på...

Tror ni att det är bättre att satsa på ett nytt grafikkort eller köpa till ett 770 4GB för 3400:- och köra sli?
Som sagt är det mest för att kunna lira GTA V, Assasins Creed och liknande spel i högre settings.
Jag använder grafikkortet till bl.a. Photoshop och Vegas Pro när man inte gibbar.
Har inga planer på 4k skärmar.

Lägga ut 3400:- för att köra 770 4gb SLI eller sälja mitt 770 och köpa ett nytt?

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk

Lägg ut en annons, se om du hittar någon som har ett 770 med 4vram sparar du bra på !
Ingen större vits att lägga så mycket pengar ut då det just kommer ny gpuer, lägg stora summor där istället.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Lägg ut en annons, se om du hittar någon som har ett 770 med 4vram sparar du bra på !
Ingen större vits att lägga så mycket pengar ut då det just kommer ny gpuer, lägg stora summor där istället.

Finns redan en annons som söker exakt samma utan att hitta någon säljare. 3400:- på webbhallen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ElectricPulze:

Finns redan en annons som söker exakt samma utan att hitta någon säljare. 3400:- på webbhallen.

Har du frågat den som har annonsen? Folk skriver mycket via pm också.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

sälj ditt till den andre o köp dig ett nytt tex 980 eller amd 390X när det kommer om en(månad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube_gbg:

sälj ditt till den andre o köp dig ett nytt tex 980 eller amd 390X när det kommer om en(månad)

GTX 770 4GB Sli kostar mig 3500:-
GTX 980 4GB kostar mig 4000:-

Vilken setup tror ni jag får mest ut av? Min PSU ligger på 720W vilket kommer få slita om jag ska köra sli.
Kommer först prova lira GTA V med mitt 770 för att se om jag är nöjd med det, men troligtvis blir det en uppgradering till 980.

Visa signatur