Dags att uppgradera trotjänaren. Eller byta ut allt. Ni bestämmer och jag behöver hjälpen!
Det var länge sedan jag var insatt i komponentvärlden och inte behövde göra sådana här trådar. Men jag vill spela lite spel nu i höst och behöver er hjälp för att kunna göra det så smärtfritt som möjligt. Tänkte att jag startar denna tråd nu för att höra era spekulationer om hur jag ska göra, för visst släpper intel en ny plattform i höst?
Spelprofil
Har inte så jättemycket tid att spela hela dagarna, utan har ett mer casual sätt att spela numera. Däremot inte sagt att jag spelar en gång i vecka, snarare några timmar per dag. Spelar mest CS:GO just nu, men även Dota, guilty pleasure WoW och BF. Tycker min nuvarande rigg har snurrat dessa helt okej, men det börjar märkas att det är dags för uppgraderingar.
Notera att jag inte kräver att allt ska kunna snurra på ultra i 4k. Jag spelar på 1080-upplösning med allt uppskruvat så mycket som det går och är nöjd med det.
I höst släpps exempelvis nya Rainbow Six: Siege och skulle vilja kunna spela det utan att behöva se ut som Freddan
Det betyder också att jag skulle vilja ha en så bra rigg, om möjligt, som skulle kunna hantera även nyare spel i framtiden på en hyfsad nivå.
Gamla riggen
Byggde ihop denna när Sundsvall brann men med hjälp av Sweclockers och den har skänkt mig många bra stunder. Hoppas på att det blir så denna gång med! (Följande komponenter har jag och de behöver ni inte bry er om: Chassi, mus+tangentbord och skärm).
Intel core i5 2500K
Asus P8Z68-V Pro 1155
Asus GTX 560 Ti Directcu II Top.
Intel SSD 520 120GB.
2 Mekaniska WD a 1 TB vardera.
Corsair 8GB DDR3 Vengeance 1600MHz
Corsair HX520 520W nätagg (den asgamla modellen).
Vad jag vill ha och vad det kan kosta
Tänk er beskrivningen ovan och så tittar ni på min gamla rigg. När ni skrattat färdigt kanske ni får ett hum om vad jag är ute efter. Skulle nog vilja utöka min SSD-kapacitet också. Jag vill helst inte lägga mer än 6000 till 8000 på allt (är rädd för att jag måste byta ut allt, tillochmed nätagget). Budgeten är inte cementerad men jag kan nog inte gå över 8000. Gör för ont i snålhjärtat.
Har ni frågor är det bara att fråga och skicka förslag på kundvagnar om ni direkt känner att ni kan hjälpa mig. Tack!