Vad i h-vetet ska man önska sig 18 års present?

Permalänk
Medlem

Vad i h-vetet ska man önska sig 18 års present?

Fyller 18 om några dagar och har ingen aning om vad jag ska önska mig, känner mig lite pressad för mina två syskon, föräldrar och flickvän är på mig varje dag och undrar..... Svarar alltid att jag inte har någon aning.

Får "ej önska mig" pengar för det säger dem inte är en present haha. rip
Får "ej önska mig" bil för det har vi redan så många...

Behöver ingenting till datorn eller dylikt, har senaste iphone osv. Rummet är nyrenoverat osv.
Känns lite tråkigt att önska sig kastruller och stekpannor som till man flyttar hemifrån.
Är inte så mycket för upplevelser heller :S

Lite larvig tråd men, kom gärna med förslag eller skriv vad ni önskade er/fick/ångrar att ni inte önskade er/osv/

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Synd att de inte vill ge pengar.
Men saker som du behöver när du flyttar är väl nog vettigast även om det är tråkigt. Om du inte säger vad du vill ha får du väl något onödigt som du aldrig skulle använda

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

Finansiering till ett körkort. Kan hjälpa dig med att gå jobb i framtiden. Väldigt bra att ha!

Sen tar du och åker runt i deras bilar så de önskar att de lät dig önska dig en bil =p

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

En sjukt lyxig morgonrock kanske.
Tänk Hefner fast lite varmare.
Har en själv och den ger mig glädje varje dag
Eller kanske sidanlakan, det näst trevligaste man kan ha i en säng !.
Plus att tjejen din garanterat samtycker

Permalänk
Medlem

Husgeråd.

Permalänk
Medlem

Har du redan bil och körkortet är fixat, så är ju bensin/diesel en klassiker.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk

Resa till Miami annars.

Visa signatur

Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79

Permalänk

En upplevelse! Finns massor att önska sig! Hoppa fallskärm, åka/köra bil (fort), bergsklättring. Typ sånt som man inte gör varje dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Juicey:

Fyller 18 om några dagar och har ingen aning om vad jag ska önska mig, känner mig lite pressad för mina två syskon, föräldrar och flickvän är på mig varje dag och undrar..... Svarar alltid att jag inte har någon aning.

Behöver ingenting till datorn eller dylikt, har senaste iphone osv. Rummet är nyrenoverat osv.
Känns lite tråkigt att önska sig kastruller och stekpannor som till man flyttar hemifrån.

Lite larvig tråd men, kom gärna med förslag eller skriv vad ni önskade er/fick/ångrar att ni inte önskade er/osv/

Tack på förhand!

Eget boende?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

instämmer med körkortet. det är en sådan sak som alltid är bra att ha även om man inte har en bil själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicey:

Tack på förhand!

skulle tvärtom önska mig precis det. grejer till ditt framtida egna boende, en stekpanna modell finare och bra knivar tex kan du ha mycket glädje med om du gillar att laga käk. går inte ens att jämföra med nåt skräp för 29:- på ikea.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicey:

Skrivet av Sweets589:

En upplevelse! Finns massor att önska sig! Hoppa fallskärm, åka/köra bil (fort), bergsklättring. Typ sånt som man inte gör varje dag.

Alltså

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Inte så lätt att läsa.

Permalänk
Medlem

En datorstol? (tänker typ DX Racer eller en ergonomisk Kinnarps) kläder (inte presentkort, antingen köpta kläder eller en fri dag på stan och få det du vill ha betalt), grilltillbehör, inredning, glaskonst, Lasse Åberg glas samling, en låda med bestick. En riktig säng om du nu bara har en Ikea. Nytt datorchassi, nytt skrivbord/ material till att bygga ett eget så som du vill ha det med inbyggt grenuttag, usb, skärmstativ etc.

Textiler tex gardiner, matta, filtar, sänggrejer.

Om du diggar e-sport (counter strike) kanske lite merchandise tex Nip (Ninjas in pyjamas) filt, väska, player jersey etc etc.

En ny cykel, inlines, skatebord, longboard.

Jetski, båt.

Ngt finare till din framtida egna lgh tex ett knivställ med lite finare knivar i (istället för ikea skit)

Ostset (ostbricka, ostkniv, osthyvel)

Resa till danmark, hotell, tivoli.
En resa te göteborg/sth med en övernattning gå på Liseberg/Gröna Lund.

En tysklands sprit resa.

Bara lite funderingar och ideer, hoppas det triggar ngt.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Eller önska dig inget så slipper folk slösa pengar.

Permalänk
Medlem

Ett par riktigt bra hörlurar kanske?

Visa signatur

Burk: 6650 XT, 5700X, 32GB, Dell G2724D
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk

Flera jag kände under högstadiet hade redan blivit lovade 10k+ som skulle gå till körkort när dem fyller 18, så det kan vara en idé om pengar inte är ett problem som det låter som att det inte är.

Edit: Det är pengar som du sa att du "ej får önska" dig - but still, körkort är vikigt

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

Körkort samt körlektioner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Juicey:

Tack på förhand!

Önska dig ett presentkort hos ex Ikea, så kan du shoppa inredning/prylar den dagen du flyttar hemifrån (giltigt 10 år)
http://www.ikea.com/ms/sv_SE/kundservice/kop_och_villkor/pres...

Skrivet av stridsvagnen91:

Flera jag kände under högstadiet hade redan blivit lovade 10k+ som skulle gå till körkort när dem fyller 18, så det kan vara en idé om pengar inte är ett problem som det låter som att det inte är.

Edit: Det är pengar som du sa att du "ej får önska" dig - but still, körkort är vikigt

Är väl skillnad på att önska sig rena pengar, mot att önska sig pengar som är till ett specifikt syfte (ex körkort), de kan ju köpa körkortspaket direkt hos körskolan och ge, således inte ge direkt pengar.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

@Peppar2014:

Blir väl svårt när man fortf/precis gått ut gymnasiet? Svårt är det iallafall här i Stockholms trakterna :), inte många som jag kände flyttade ut från sina föräldrar vid 18års åldern.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Juicey:

Tack på förhand!

Önska dig en schyst kostym. Är man 18 är det dags att börja klä sig som en man!

Permalänk
Entusiast

Ett par bra knivar, några bra stekpannor, tråkiga saker som vaser, karaffer och ljusstakar är sjukt bra att ha om ett par år när du blir vuxen. När du väl flyttar ut från pojkrummet kommer du inse att det helt plötsligt är väldigt mycket saker du behöver på en gång. Börja samla på dig köksprylar nu så blir det mindre saker att tänka på när du måste laga din egen mat. En klassiker är att börja samla på en serie bestick, porslin och/eller glas. Det är lite lurigt om man hittar en parter och båda samlar på olika serier så man står där med två halva uppsättningar fintallrikar när det är dags att bli sambo. Lite lättare med schysta glas. Finns massor av trevliga serier med ölglas, vinglas, whiskyglas och så vidare och då behöver du inte tänka på vad du ska önska dig på flera år. Tog mig ett tag att få ihop ett dussin av ölglas och tumbler från Lasse Åberg. Nu har jag gått över till att önska mig vinglas från Orrefors så då är födelsedagar och jul löst ett antal år framöver igen.

Du kan ju kolla lite på royaldesign.se och se om du hittar något du gillar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

En riktig rakhyvel?
http://www.gents.se/merkur-futur-700-rakset-borstat-stal

En sådan har man livet ut

Själv har jag en Merkur 34C
http://www.gents.se/merkur-34c-sakerhetshyvel.htm

Permalänk

Oavsett hur tråkigt det du tycker det verkar vara, saker tills du flyttar är bland det bästa att önska sig. Dels för att du förhoppningsvis får lite bättre grejer än det billigaste då. Och viktigast av allt, det är så sjukt tråkigt att ta pengar från sin "enjoyment budget" för att köpa porslin, knivar, bestick, serviser, kaffekokare, stekpannor, grytor, ställ, glas, redskap, förvaringsstuff, you get it.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Önska dig att de skänker pengar till någon välgörenhetsorganisation eller liknande.

Men om du fortfarande bor hemma så kan saker till en eventuell flytt verkligen vara något bra.,

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

dyrare saker till flytten är något jag skulle velat ha på min 18-års dag. tex. säng, ett par bra högtalare, soffa + soffbord kanske, om du kommer bo stort nog för att få plats med sånt. matbord + stolar är inte fel heller.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Körkort, helt klart. Inte ens en fråga om saken. Annars om det inte behövs så lite grillat och en filmkväll kanske så slipper familjen slösa pengar

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Vad blev det?

Visa signatur