Ta bort systemadministratör från datorn

Permalänk
Medlem

Ta bort systemadministratör från datorn

Hej!

Har en HP Elitebook 8560w (Windows 7) som jag köpt ut från gymnasiet efter avslutade studier. Nu vill jag uppdatera till Windows 10 men verkar inte kunna hämta nödvändiga uppdateringar för att det kontrolleras av systemadministratör. På skolan tillhörde vi en domän där uppdateringar hämtades automatiskt och styrdes av en systemadministratör men nu när man vill göra det själv går det inte. Har googlat runt lite men inte hittat något konkret sätt att få uppdateringarna. Finns det möjlighet att på något sätt gå in på administrationsverktyg och stänga ute skiten så att man kan hämta sina uppdateringar?

Permalänk
Medlem

@aantzz: Vad är det för version på Windows? ofta i skol/företagsmiljöer så kör man Enterprise och den är ej berättigad för uppgradering till Win 10.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Har Windows 7 Professional. Lyckades på något sätt kruxa mig ur skiten genom att gå via egenskaperna på datorn och koppla bort skolkontot och domänen. Nu när jag söker uppdateringar så hittar den inga nya men jag kan fortfarande inte uppdatera till Windows 10.

UPDATE: Lyckades efter många om och men lösa det. Ren tillfällighet och mycket tur. Om någon har samma problem så gör ni såhär:

1) Högerklicka på dator och tryck på egenskaper.
2) I kolumnen till vänster trycker ni på avancerade systeminställningar.
3) Tryck på datornamn och sen på nätverks-ID.
4) Bocka i "jag använder den här datorn i hemmet och inte att ni tillhör någon domän.

Spara och starta om datorn så bör det vara löst!