Fick min Steam Controller idag

Permalänk
Avstängd

Fick min Steam Controller idag

Har tyvärr inte fått den fungera med några spel då jag inte får styrkorset att funka med wsad så ganska värdelös hittills. Men rätt go som mus-emulator. Perfekt för en HTPC kanske.

Ja här är ett styrschema men får inte korset att fungera som wsad och har jag förstått rätt så är den rätt låst till tjänsten Steam? Om jag kommer på hur man får wsad att fungera med styrkorset så kunde man ju testa att köra Origin Battlefield med kontroll.

Försökte med No Steam GTA V och fick köra Steam i bakfrunden men även om jag mappade om rörelserna till analoga så sparades det inte. Fick igång det på enda FPS jag har på Steam. Gamla MW3 men fick först mappa om rörelser till styrkorset och sedan gick det till och med att köra analog i rörelser. Toutchen på styrkkorset som ska emulera wsad fungerar kanske men då endast på några få spel? I kontrollens mjukvara fungerar allt.

En konstig sak i Steam Big Picture och spel. Ibland ska man i menyer välja med analoga och bestämma med A och ibland måste man välja med mus-emulatorn, dvs högra toutchen och bestämma med trigger. Finns ingen konsekvens där.

Permalänk
Avstängd

Fiskat lite på Steam forum och kontrollen är nog inte för Slö-spelare utan mer för Swecklockers som gillar att laborera. Denna länk var rätt hyfsad: http://steamcommunity.com/app/353370/discussions/0/4901231979...

Permalänk
Medlem

Tack

Låter inte som någonting för mig då. För femton år sedan kanske men nu för tiden vill jag bara att allt ska funka out-of-the-box. Håller mig nog till 360-kontrollen till spel på HTPC'n och mus+tgb till allt annat.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Avstängd

@MaxWarp: Tycker Steam har klantat sig där men blev förvånad, efter om-mappning av ett spel, vilken enorm precision man fick med mus-emuleringen. Nästan synd att Xbox-kontrollen inte har en touch som fungerar på samma sätt.

Men inte kul att mappa om musrörelser till piltangenterna om man senare ska använda TB+Mus i samma spel.

Permalänk
Avstängd

Fepplade bak på datorn och drog ut min xbox 360 kontroller och då fungerade Steamkontroller bättre men bara skapligt. I bilspel går det mappa trigger till att köra framåt men bromsa till vänstra verkar vara någonting Steam inte brytt sig om. Hur kul är det att köra med analoga spaken?

Verkar inte heller finnas något inställningsprogram som fanns till Betaversionerna för lite konfigurering av kontrollen. Visserligen står det att man kan trycka på steam-knappen för att kunna konfigurera men lyckas inte hos mig.

Och kontrollen är väldigt knuten till Steam. Synd då man har en hel del Origin spel man vill testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Tack

Låter inte som någonting för mig då. För femton år sedan kanske men nu för tiden vill jag bara att allt ska funka out-of-the-box. Håller mig nog till 360-kontrollen till spel på HTPC'n och mus+tgb till allt annat.

+1.

Permalänk
Avstängd

Vet inte om det är något med licens eller inte men är det svårt att få knapparna att bete sig som på en Xbox kontroller och även vänster analog stick och trigger som gas i bilspel Out of the box. Har nu försökt fått denna konstiga kontroller att fungera i 2 dagar men tyvärr.

Får försöka lära mig hur man laborerar här:

Citat:

Start up big picture mode. Find the game you want to configure > Manage game > Configure Controller

Men är detta kontrollen för en så kallad var mans spelkonsoll = Steammachine så undrar jag hur det står till på företaget. Funktionerna är perfekta men hur man får till det är uppåt väggarna. Tar fram min Xbox 360 kontroller igen.

Frågat runt lite på Steam forum men får bara glåpord som svar. Sitter deras egna personal och häckar där?

Fast åter igen. Har ni en HTPC och inte gillar att använda mus i vardagsrummet är Steamkontroller ett givet köp. Till spel är det bara massa krångel än så länge.