Angående staingate/fläckar på skärmen macbook pro retina

Permalänk

Angående staingate/fläckar på skärmen macbook pro retina

Kan meddela att påverkade macbook retina som är mindre än tre år gamla får utbytt skärm via utbytesprogram.

Alltså stämmer: http://www.macworld.co.uk/feature/mac/retina-macbook-pro-scre...

I länken finns också bilder på hur det ser ut, det är alltså den antireflektiva behandlingen som lossnar.

Får exempelvis min utbytt just nu och hade kanske en 20x20 mm fläck i mitten av skärmen. Min var en late 2013

Trevlig helg från gåsen

Permalänk

Varför har alla apple problem "gate" i namnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

Det är ju inte bara Apples produkter som får gate i namnet vid skandaler.
Watergate, Dieselgate, Bendgate

Permalänk
Skrivet av ShatteredXs:

Det är skit samma det är smart, gör sökningen på specifika problem enklare

Permalänk
Medlem

@Herr gås: Hur gör gör man för att få den utbytt? Jag är drabbad själv, upptäckte det idag. Min är ungefär 1.7 år gammal. Är det bara att gå till exempelvis Mac Forum och säga till? Hur mycket antireflex måste ha försvunnit? Mitt är i toppen av skärmen och ca 10 cm brett och 1 cm in på skärmen. Inte så att det stör mig ännu men det är en principsak.

Permalänk
Medlem

Tja, lyfter denna tråd lite då jag har fått problemet nu, eller det har blivit värre.

Här finns fler bilder http://www.staingate.org/ men mitt är inte så allvarligt än.

Chattade med Apple och dom sa att det bör täckas under "garanti" 3 år efter inköp för det är ett "känt problem" men tydligen ska ändå ett serviceställe/tekniker avgöra/ta beslutet.

Nu lär väl min dator vara borta 2-3 veckor, va jobbigt att använda pc... :/

Visa signatur

Baaahh