Hitta modellnummer på Samsung-laptop

Permalänk

Hitta modellnummer på Samsung-laptop

Hej,

Jag håller på och installerar om min gamla laptop från Samsung.
Nu när jag sitter och installerar drivrutiner så hittar jag inte modellen för min dator. Normalt sett ska det stå på en lapp på undersidan av datorn, men där finns ingenting. Om jag minns rätt är det i alla fall en dator som tillhör series 3.

Går det att hitta informationen på själva datorn, eller ska jag bara hugga drivrutiner till någon modell som verkar vara tillräckligt lik den jag har?

Tacksam för svar

Permalänk
Avstängd

Öppna batteriluckan och ta ut batteriet så kanske du har tur att det finns en liten minimalisk lapp där med all information. Jag brukar ta ett kort med mobilen och sedan förstora i telefonen för att kunna se. Ett jädrans aber att många prylar inte har instansat vilken modell.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockanspelar:

Hej,

Jag håller på och installerar om min gamla laptop från Samsung.
Nu när jag sitter och installerar drivrutiner så hittar jag inte modellen för min dator. Normalt sett ska det stå på en lapp på undersidan av datorn, men där finns ingenting. Om jag minns rätt är det i alla fall en dator som tillhör series 3.

Går det att hitta informationen på själva datorn, eller ska jag bara hugga drivrutiner till någon modell som verkar vara tillräckligt lik den jag har?

Tacksam för svar

http://orcaservice.samsungmobile.com/SWUpdate.aspx ?

Missade quote
Permalänk

Tack! Precis vad jag behövde ^^

Permalänk
Medlem