OLED har som man kanske förstår en OLED skärm i handhållet läge jämfört med LCD på 2019. OLED har även en 7" skärm jämfört med 2019 som har en 6.2" skärm. OLED har på grund av lägre energieffekt lite längre batteritid av vad jag förstått.
Ska din dotter köra mycket i handhållet läge är det ju en bättre upplevelse, dock vet jag inte om det är något man tänker så mycket på som 6-åring. I dockat läge anslutet till TVn är det exakt samma upplevelse på båda konsoler då de har samma chip. Det finns även Switch Lite som endast kan köras handhållet, men för en femhundring mer är det värt att skaffa 2019 IMO. Enda fördelen med Lite är kanske att den passar en sexårings händer bättre.
Att tänka på är dock att Switch 2 kanske kommer till våren, förmodligen senast hösten. Detta innebär att ni kommer behöva förhålla er till äldre spelen, som är grymma, men att ni missar de kommande stora spelen från Nintendo. Men om din dotter är taggad och verkligen vill ha ett Switch förstår jag att man inte vill vänta flera månader.