[Pfsense] [pfBlockerNG] DNS dör

Permalänk
Avstängd

[Pfsense] [pfBlockerNG] DNS dör

Hej,

Jag får inte pfBlockerNG att funka min DNS dör så fort jag sätter igång den jag vet inte vad jag gör för fel så skulle behöva hjälp att få den att funka?

Skriv vad ni behöver veta så fixar jag det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Inte så lätt att hjälpa till när man inte vet hur resten av din miljö ser ut. MEN jag har också pfsense och testade pfBlockerNG under någon vecka, tyckte att det fungera sådär så jag gick tillbaka till adblock och efter det har jag börjat få problem med att DNS-severn slutar svara (gäller bara en dator vad jag vet, men det är den som används mest) kör en Win 2012 R2 Core DC. Helt osammanhängande men ja... får väl bli en nyinstallation när 2016 är skarpt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrNilsson:

Inte så lätt att hjälpa till när man inte vet hur resten av din miljö ser ut. MEN jag har också pfsense och testade pfBlockerNG under någon vecka, tyckte att det fungera sådär så jag gick tillbaka till adblock och efter det har jag börjat få problem med att DNS-severn slutar svara (gäller bara en dator vad jag vet, men det är den som används mest) kör en Win 2012 R2 Core DC. Helt osammanhängande men ja... får väl bli en nyinstallation när 2016 är skarpt.

Förstår att det är jätte svårt då alla ser olika ut.

Men det måste ju vara något som jag har glömt?

Jag har gjort som dom visar här.

http://fredmerc.com/2016/07/15/pfsense-adblock-using-pfblocke...

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Jag provade precis den där guiden på min installation av 2.3.1-RELEASE-p5 (amd64) och det är inga problem här.
Allt (bortsett från reklam) fungerar som tidigare.

Är du helt säker på att du gjort som instruktionerna? Även om de lämnar en del att önska.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

@superegg: Jag provade precis den där guiden på min installation av 2.3.1-RELEASE-p5 (amd64) och det är inga problem här.
Allt (bortsett från reklam) fungerar som tidigare.

Är du helt säker på att du gjort som instruktionerna? Även om de lämnar en del att önska.

Kan det inte vara så lätt som att jag inte har rätt DNS på mina dator då jag använder mig av 8.8.8.8 8.8.4.4 och har provat med 192.168.0.1 men funkar ändå inte.

Finns det något sätt att felsöka på?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Jag vet inte, du har utelämnat en hel del information om hur du konfigurerat saker och ting.
Allt jag kan säga är att det fungerar här iallafall med en standardinstallation utav pfSense och inga tredjepartsinställningar i klienterna, de hämtar all nödvändig information direkt ifrån pfSense.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

@superegg: Jag vet inte, du har utelämnat en hel del information om hur du konfigurerat saker och ting.
Allt jag kan säga är att det fungerar här iallafall med en standardinstallation utav pfSense och inga tredjepartsinställningar i klienterna, de hämtar all nödvändig information direkt ifrån pfSense.

Ska man stänga utav "Disable DNS Forwarder" "Do not use the DNS Forwarder as a DNS server for the firewall" läsa det på något ställe?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Enligt sidan som du länkade till så står det följande:

Citat:

disable DNS Forwarder and save.

Mitt råd är att du _noga_ läser igenom sidan två-tre gånger innan du sätter igång så att du blir säker på vad du skall göra.
Lycka till.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

@superegg: Enligt sidan som du länkade till så står det följande:
Mitt råd är att du _noga_ läser igenom sidan två-tre gånger innan du sätter igång så att du blir säker på vad du skall göra.
Lycka till.

Jag menar denna.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666