Permalänk
Medlem

moped yamaha aerox köpråd

tjena, jag har bestämt mig för att köpa en ny yamaha aerox. det står mellan aerox naked och r versionen. jag kommer att köpa en helt nu moped. vad tycker ni är snyggast? jag har svårt att bestämma mig.
snabba svar uppskattas då jag vill köpa den nu

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk

helt ny moped är som o köpa en ny bil, sjunker som fan i pris såfort man sätta i nycklen!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

@HickeHiskelig: Kolla ifall du hittar något begagnat som kanske är intressant innan du köper en helt ny! Som tidigare kommentar, den kommer sjunka en hel del i pris efter att du har köpt den ny.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

köp en gammal hederlig Zündapp cs 50/ks 50 istället så har du en moped som både håller, går bättre och ser häftigare ut.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

Skulle säga naked då Aeroxen ser så sjukt mycket snyggare ut utan styrkåpan, skulla aldrig köpa en ny dock tappar typ 10 000 i värde innan du får hem den

Visa signatur

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

@HickeHiskelig:

jag tycker att aerox R är snyggare, dock ljusår från min gamla pärla som jag köpte 2003. snyggare aerox har ej funnits varken förr eller senare..

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Tycker naked är snyggare, skulle dock råda att köpa begagnat då de sjunker så mycket i pris

Permalänk
Medlem

@Adnerhill: håller helt med men pappa orkar inte leta efter en chysst.begagnad.moppe, han vill ha en repfri som har gått typ 300 mil isåfall. Sen så måste vi sälja den som jag har nu också. Vi hade tänkt lämna in den i inbyte vid köp av en ny. Jag trodde inte att jag skulle få så många svar här på sweclockers haha

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av HickeHiskelig:

@Adnerhill: håller helt med men pappa orkar inte leta efter en chysst.begagnad.moppe, han vill ha en repfri som har gått typ 300 mil isåfall. Sen så måste vi sälja den som jag har nu också. Vi hade tänkt lämna in den i inbyte vid köp av en ny. Jag trodde inte att jag skulle få så många svar här på sweclockers haha

Leta själv ^^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

@gylldevik: https://www.blocket.se/gavleborg/Yamaha_Aerox_2015_69084988.h... vi åkte och kollade på denna men den hade gått lite för långt och var inte servad vid 100 och 600 mil heller. jag hade personligen nöjt mig med den men det gick inte se du :/

Visa signatur

Permalänk

@gylldevik: https://www.blocket.se/gavleborg/Yamaha_Aerox_2015_69084988.h... vi åkte och kollade på denna men den hade gått lite för långt och var inte servad vid 100 och 600 mil heller. jag hade personligen nöjt mig med den men det gick inte se du :/

Ah, ja när de handlar om såpass mycket pengar så är de ju dumt att köpa något som inte känns 100% bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Många tips om att köpa begagant tycks du få men mitt råd blir att kika på annat märke. Vet att Aerox är populär inom en viss målgrupp och det kanske är därför du också fallit för just Aerox. Kan Honda NSC50 R vara ett alternativ för dig?

Aerox är tvåtaktare och dessa två Honda är fyrtaktare. Du kommer inte lukta avgaser efter att du kört Hondan.

http://www.hondamc.com/produkt/nsc50r/
http://www.hondamc.com/produkt/nsc50-3/

Lycka till med köpet. Lås fast moppen med kätting när du parkerar - det är ett mycket stöldbegärligt fordon.

Permalänk
Medlem

@gylldevik: aa, den jag har just nu är denna btw https://www.blocket.se/gavleborg/Honda_nsc_50_vision__14_6901... men jag vill ha en sportigare och en 2 taktare. men nu tillbaka till ämnet, aerox naked eller r?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Rolle2000: du skrev detta när jag skrev mitt tidigare meddelande haha och jag tänkte köpa repsol men sen blev det inte så. och jag tycker att 4 takt är sååå sega i axxet, jag blir ifrån körd av alla vilket är skitjobbigt. då ligger man 400 meter bakom på raksträckor. jag ska dra vringen på aerox så går det iallafall lite bättre. dock så är såklart alla andras mopeder trimmade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aerox Naked 2016 var ju väldigt snygg så min röst faller på Naked.

Har du bytt variator på din Repsol? Tycker inte du ska hämna så långt efter som du skriver.

Permalänk
Medlem

@Rolle2000: nej den är inte bytt men tänkte byta om jag inte köper en ny. Men det äe ju helt klart en riktigt fin moped

Visa signatur

Permalänk
Skäggig legend

åååh, moppetiden <3

Minns när jag hade en Derbi Senda x-race tror jag den hette! Mina kompisar togs av polisen utom jag då man inte trimmade, köpte lätt mc två år senare och körde om dem utan problem. Efter det blev det tung med 120hk på baken, sålde den och nu har man bil.

Jag ångrar lite att jag inte tog en 4takt, man stinker verkligen avgaser....

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

@XHI: den smällen tar jag så gärna.men vilken tycker du är snyggast? Aerox naked eller aerox r?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

åååh, moppetiden <3

Jag hade en DT på landet...

Permalänk
Medlem

tillbaks till ämnet, aerox naked eller aerox r? vi har beställt en aerox r som kommer på onsdag men jag tycker att naked är snyggare så jag vill byta. dock har jag en pappa att fightas emot. vad säger ni? sen så är ju själva färgen på naked mycket snyggare tycker jag.

så vilken är snyggast?aerox r har så ofantligt stora blinkers också.

Visa signatur

Permalänk

naked om du måste välja mellan dom personligen hade jag skaffat lätt mc om jag hade fått välja om här i livet ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

@Adnerhill: jag får tyvärr inte skaffa lätt mc men annars hade jag gjort det lätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tillbaks till ämnet, aerox naked eller aerox r? vi har beställt en aerox r som kommer på onsdag men jag tycker att naked är snyggare så jag vill byta. dock har jag en pappa att fightas emot. vad säger ni? sen så är ju själva färgen på naked mycket snyggare tycker jag.

så vilken är snyggast?aerox r har så ofantligt stora blinkers också.

Redan fått svar och även du själv gillar ju viss modell bättre.

Personligen är det ingen idé att lä'gga för mycket pengar på något man har i något år (som man sen lessnar på när man skaffar körkort).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: absolut men om ca 4 år så är det dags för lillasystern att köra moppe. Hon får ha samma då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte ni en Naked eller kom du till insikt och tog hem en Honda i stället?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Selmalagerlöf:

köp en gammal hederlig Zündapp cs 50/ks 50 istället så har du en moped som både håller, går bättre och ser häftigare ut.

Sen drar man pluggen ur insuget och strypnigarna ur orginal cylindern = 7.5hk "sägs det" och hänger på en 22mm bing förgasare och filar ner kolven och planar toppen sen jackar kolven och köper 38mm krök och effek system och högeffekts tändspole så har man lika cool zundapp som jag hade fast var i.o.f en cobra mustang anno 1979 ^^

ont.. så har jag alltid uplevt honda ha bättre kvalitet på allt och är vad jag själv kollat på men mina moppe tider var över för 20 år sedan eller så och är inte helt up to date med just mopeder men honda har varit bättre och är det på cross och liknande

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Sen drar man pluggen ur insuget och strypnigarna ur orginal cylindern = 7.5hk "sägs det" och hänger på en 22mm bing förgasare och filar ner kolven och planar toppen sen jackar kolven och köper 38mm krök och effek system och högeffekts tändspole så har man lika cool zundapp som jag hade fast var i.o.f en cobra mustang anno 1979 ^^

ont.. så har jag alltid uplevt honda ha bättre kvalitet på allt och är vad jag själv kollat på men mina moppe tider var över för 20 år sedan eller så och är inte helt up to date med just mopeder men honda har varit bättre och är det på cross och liknande

den måste självklart varva minst 18k (fan va gött dom låter då), Atena cylidrarna var gjorda bättre än orginal med dom portade överströmmnings kanalerna, kunde varva mera och fick ut mera effekt :):)

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

@Rolle2000: nej, vi köptea aerox r och lämnade en honda för inbyte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om nu folks åsikter mellan just dessa två är så viktiga, varför inte skapa en omröstning?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Selmalagerlöf:

den måste självklart varva minst 18k (fan va gött dom låter då), Atena cylidrarna var gjorda bättre än orginal med dom portade överströmmnings kanalerna, kunde varva mera och fick ut mera effekt :):)

Som 15åring "började köra vid 12" hade man inte så fet budget och vart diy versionen men tog bort pluggarna och portade lite extra själv och gick rätt bra faktiskt men några 18k nådde den aldrig sen negativa var avgassystemet inte hade värmeskydd orginal så man körde utan och hade inte snyggaste vaderna dom somrarna men roligt var det

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w