Jag har precis köpt en ny TV en UE55KS7505 Samsung 55" Curved SUHD-TV.
Till en början verkade allt bra men sedan efter några minturer så upptäckte jag att det var en rad längre ner på skärmen som var konstant flimmer speciellt när bakgrunden var svart.
Speciellt när bakgrunden var svart. Var jag inne på någon meny så syntes det inte.
@Nordis90: Eftersom det inträffar när du inte ar någon aktiv källa så är det troligtvis TV:n själv som alstrar felet. Dvs, det kan vara en reklamation på gång.
Men du kan också ha någon extern störkälla. Så testa att flytta TV:n till ett annat rum och anslut inget annat. Finns samma fel fast du inte har något anslutet vet du att TV:n som har ett fel. Så tillbaka till butiken.
Det där tyvärr ser ut som ett fall för herr Reklamation.
Jag antar att det är likadant om du zappar in på en tom EXT kanal?
Kan även vara nån mjukvarubugg då det försvinner när du är inne på menyerna. Testat att uppdatera firmware?
Jag bor i en 1:a på 33kvm så finns inte allt för många andra ställen att ha Tv på förutom där :). Det enda jag har haft inkopplat till samma strömkälla är en Bluetooth "Harman kardon onyx" högtalare och den tog jag även bort.
Så lutar väl att jag får gå tillbaka till butiken. Tack! @Laxpudding:
Jo precis så är det. När jag är inne på menyer så syns det inte. Jag har den senaste uppdateringen av TV:n. Antar att firmware är uppdaterat då ? @anon246659:
@Nordis90: Ja har du kopplat upp den på nätet har den med all sannolikhet uppdaterat sig själv. Jag skulle rekommendera att ta dig till butiken med maskinen och se om samma problem kvarstår där och ev jämföra med en maskin i butik. Hursomhelst, byt!