Misslyckats med teorin för mopedkörkort flera gånger, tips?

Permalänk

Misslyckats med teorin för mopedkörkort flera gånger, tips?

Jag ska ta moped körkort eller Am körkort har failat 2 gånger första gången fick jag 50 poäng andra 51 poäng och jag har pluggat 1 till 2h varje dag i 14 dagars tid lästa alla böker 1 till två gånger. Men ändå misslyckas jag har nån nått tips så det blir tredje gången gillt.

Rubrik korrigerad. // MOD
Visa signatur

Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz 32,0GB Dubbel-Kanal DDR3 NVIDIA GeForce GTX 780 Windows 10 Home 64-bit 3st hdd på 1tb 2 tb o 500gb
ssd 240gb Gigabyte Technology Co. Ltd. Z97X-Gaming 3

Permalänk
Medlem

!!!!!!ISTÄLLET FÖR ATT BARA LÄSA OCH PLUGGA IN SVAR PÅ FRÅGOR, FÖRSÖK FÖRSTÅ VARFÖR SAKER FUNGERAR PÅ ETT VISST SÄTT!!!!!!!!!#"!!!¤!¤%%""!"!

Nej men seriöst, trådtiteln kunde du gjort ett bättre jobb med.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av Swed Craft:

Jag ska ta moped körkort eller Am körkort har failat 2 gånger första gången fick jag 50 poäng andra 51 poäng och jag har pluggat 1 till 2h varje dag i 14 dagars tid lästa alla böker 1 till två gånger. Men ändå misslyckas jag har nån nått tips så det blir tredje gången gillt.

Varför stressplugga? Plugga lungt och metodiskt så du lär dig det. Om du inte kan det en vecka efter provet så är det meningslöst. Dessutom kommer det hjälpa dig för ett framtida bilkörkort. Ge det tid så jag får en bra medtrafikant! Tack!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

@Swed Craft: Ligger mycket i lowngcawts svar. Tänk det som en mattebok, du kan kolla i facit och göra hela boken, men förstår du inte sammanhanget så kan du inte applicera det i verkligheten. Så läs noggrant och förstå, då kan du svara på frågan även om den är ställd annorlunda

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Sluta ha så bråttom, studera mer. Så enkelt är det.
Vet inte hur många gånger både jag och polare har sätt hur folk har misslyckats om och om och om igen med körkort bara för att dom har så himla bråttom hela tiden.

Låt det ta tiden det tar, läsa teori så mycket du kan, tills du kan allt.

Vi har alltid lyckats ta alla våra körkort på första försöket och även fast man spenderar lite mer tid, några veckor till, en månad extra eller liknande på att läsa teori och lära sig grunder. Så slutar det med att det går snabbare att göra allt korrekt i sin egen tid än att stressa sig igenom och misslyckas flera gånger om.

Tanken är att du ska hinna bli en ordentlig förare innan du får körkort, så stressa inte igenom det. Tanken är att du ska komma ihåg allt detta efteråt. Vilket du uppenbarligen inte har gjort om du har misslyckats de första 2 försöken.

Så ta den tid du behöver och för guds skull stressa inte igenom allt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swed Craft:

Hur ser dina "pluggmetoder" ut?
Läser du bara?
Svarar du på frågor?
Gör du det praktiskt?
Har du "frågekort"?
Blir du förhörd?

Bästa sättet att lära sig saker är olika för alla. Vissa måste göra, andra kan bara läsa. Vissa behöver skriva och läsa för att förstå.
Försök att testa dig fram (om du inte vet) vilken metod som passar dig bäst. Är det något du är osäker på så FRÅGA. Det är alltid bättre med för många frågor än för få. Förstår du inte något fast en som kan förklarar så be denne att ta med dig ut i verkligheten för att kolla praktiskt på svaret.

Lycka till!

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Själv gjorde jag både teori och uppkörning för A körkort nu förra veckan. Satt 1v och gjorde alla internettest tills alla var godkända 3 gånger var sen fick jag 59 på provet. Uppkörningen gick som en dans så nu sitter jag här med ett A kort och längtar till våren.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skäggig legend

På min tid var moppekortet ett grönt kort man var tvungen att svara på dumma frågor som: det är rött - vad ska du göra:
1. KÖR
2. BLINKA
3. VÄNTA TILLS DET BLIR GRÖNT.

Ungefär så svårt var det då, totalt 15 frågor vill jag minnas. Efter det har jag tagit 3 kort, lätt mc, tung och bil. Där var det ju 52 frågor av 70 som skulle vara korrekt, tog alla rätt förutom några statistikfrågor som jag inte finner relevanta förutom att ha insikten med faran i trafiken.

Till TS: Plugga lugnt och förstå trafiken, logik före känsla och stress.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Avstängd

Program där man ser bilder eller video med frågor är mycket enklare att komma ihåg än när man läser ur en bok för då brukar i.a.f jag tröttna ganska fort och hjärnan ligger på 10% koncentration på det man läser och hjärnan lallar runt med något annat än avgasers påverkan av kärlen eller vad det nu är för spännande eller att man kan tävla med sig själv/andra och få bättre score är sånt som funkar för mig och på min tid behövde man inte moppe körkort så var bil teorin jag tänkte på

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Tack för alla svar
Det jag har gjort som tidigare är att jag har läst o klickat och läst alla böker som jag fick men nu ska jag föröka förstå frågorna jag svara på om 6 dagar har jag teorin igen så hoppas jag att jag klarar det

Visa signatur

Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz 32,0GB Dubbel-Kanal DDR3 NVIDIA GeForce GTX 780 Windows 10 Home 64-bit 3st hdd på 1tb 2 tb o 500gb
ssd 240gb Gigabyte Technology Co. Ltd. Z97X-Gaming 3

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik redigerad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Varför stressplugga? Plugga lungt och metodiskt så du lär dig det. Om du inte kan det en vecka efter provet så är det meningslöst. Dessutom kommer det hjälpa dig för ett framtida bilkörkort. Ge det tid så jag får en bra medtrafikant! Tack!

Försök att sätta in dig i Swed Craft:s sits. H*n är ju 16, h*n är 16.... H*n är redan 16!!!! Och är man 16 så måste man ha mopekort nu nu nu nu nu på direkten för att snart är livet slut och alla andra kör redan moped Eller har du glömt hur det är att vara ung? =P

Hoppas att du klara det, annars är det bara å göra om det = )

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X