Samsung Galaxy S6 Edge fast i reboot (snabb hjälp uppskattas)

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S6 Edge fast i reboot (snabb hjälp uppskattas)

Hej! Ska åka bort imorgon och såklart ska telefonen krångla.

Min telefon är alltså rootad och inne på SuperSU inställningarna valde jag "remove root" eller något liknande innan telefonen började krångla. Sedan började telefonen att starta om, ladda samsung logon och sedan starta om igen. Jag höll in power+volumeup+home så jag kom till Android Recovery.

Nu till vad jag behöver hjälp med.

Det är så att jag sparade inte mina bilder eller något i molnet så jag vill absolut inte nollställa telefonen. Det finns en del alternativ, men jag har ingen aning vad som passar mig bäst. På google så vill alla göra en factory reset i denna meny, men det borde finnas typ en "small factory reset" alternativ eller något liknande.

Dessa alternativ har jag att välja mellan:
Reboot system now
Reboot to bootloader
Apply update from ADB
Apply update from SD Card
Wipe data/factory reset
Wipe cache partition
Mount /system
View recovery logs
Power off

Alternativt om det går att spara allt sedan återställa telefonen.

Som sagt, snabb hjälp uppskattas då jag ska iväg imorgon! TACK!

Permalänk
Medlem

Inte så kul.

Du kan ju flasha in TWRP (team win recovery) som recovery och när du bootar till den så kan du använda dess filhanterare för att föra över filer till minneskort/usb-minne.

Permalänk
Medlem

Testa med wipe cache och reboot. Om inte funkar så boota upp i safe mode, backup på allt viktigt och boota in i recovery för wipa allt för nollställa telefonen.

Safe Mode: http://gadgetguideonline.com/galaxys6/samsung-galaxy-s6-guide...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Tyvärr så fick jag panik och testade allt, även factory reset. Mobilen fungerar fortfarande inte och funderar på att lämna in den.

Kan de på telia som reparerar mobiler se om den varit rootad innan så det skulle ta bort min garantin?

Permalänk
Medlem

@Swires: Svar ja, de kan se att det flashats in custom firmware(vilket root i detta fallet är). Lättaste är att dra ner ny stock firmware och flasha in igen.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800X | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair Vengence LPX 32GB 3200MHz | Fractal Design Meshify S2 | Fractal Design Celsius S36 | ASUS GeForce RTX 2080 Ti | Corsair Force MP600 1TB + Sandisk Ultra II SSD 480 GB + Western Digital Red 3 TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zahedee:

@Swires: Svar ja, de kan se att det flashats in custom firmware(vilket root i detta fallet är). Lättaste är att dra ner ny stock firmware och flasha in igen.

Detta är det rätta nu.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swires:

Tyvärr så fick jag panik och testade allt, även factory reset. Mobilen fungerar fortfarande inte och funderar på att lämna in den.

Kan de på telia som reparerar mobiler se om den varit rootad innan så det skulle ta bort min garantin?

Har du tur så missar teknikern att knox är triggat och lagar den på garanti.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2