Permalänk
Medlem

Acer BE270UA/UB - 1440p IPS. Omdömen

Hej.

Sitter och velar fram och tillbaka inför köp av skärm.

Jag skickade i veckan tillbaka en Dell U2515H pga pixelfel och jag upplever 1440p på 25" som för litet.
Har mer eller mindre bestämt mig för en Philips BDM3270 men då snubblade jag över Acer BE270UA som jag tycker verkar vara intressant och har en väldigt tilltalande design. Men kan inte hitta några recensioner och bara ett fåtal omdömen.

Är det någon här på Sweclockers som har skärmen eller sett den irl och kan ge lite input?
Det verkar vara en "bussiness" inriktad skärm så spelegenskaperna kanske inte är det bästa men det spelar mig ingen roll.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3858992
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3859341

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Såg att Inet idag fått in skärmen så jag gjorde en chansning och beställde en.

Kommer uppdatera i tråden när jag fått hem och testat den. Det som mest oroar mig är det ständiga problemet med backlight bleed så jag håller tummarna att detta exemplaret är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Avstängd

@220volt

Är själv intresserad av den här skärmen, bevakar tråden för att se vad som tycks om den Hoppas du får ett bra exemplar!

Visa signatur

R7 3800X || X570 I Aorus Pro WiFi || RTX 2080 Super || 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användare:

@220volt

Är själv intresserad av den här skärmen, bevakar tråden för att se vad som tycks om den Hoppas du får ett bra exemplar!

Hoppas det håller måttet, jag är ganska kräsen Fick nyss mejl att min order är skickad så jag har den redan imorgon.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av vad du tycker!

Köpte en AOC Q2781PQ för några veckor sedan, första två återlämnades pga sned skärm/fot. Skärmen kan inte justeras mer än i tilt men skärmarna lutade från vänster till höger... Den tredje hade mycket bleed från kanterna, den fjärde nu är rak men har fortfarande bleed men inte lika mycket som den tredje... vilken cirkus.... får nog bli något annat. Denna du kollar på eller en Acer H277HU.

Visa signatur

B.

Permalänk
Medlem

Sådär då nu har jag fått hem min skärm och hunnit testa den en stund.

Byggkvaliten på skärmen och stativet känns bra och den var enkel att montera.
Inte speciellt mycket bleed när man ställt in ljusstyrkan till behaglig nivå (den är på 100% default) så på den fronten får den godkänt.

IPS-glow är mer påtaglig och syns en hel del nere i vänster hörn och en bit upp på panelen, syns mot svart bakgrund men tycker även att vit går mer åt det gula hållet där. I övrigt tycker jag att färger ser bra ut som det bör göra på en IPS.

Har ingen aning om hur kalibreringen är direkt ur kartong men för mig ser det bra ut, har inga instrument att kolla hur korrekt den är dock.
Betraktningsvinklar är bra och den behåller färgerna bra. Inga lysande eller döda pixlar vad jag kunnat se. Upplösningen 1440p känns helt perfekt på 27". Högtalarna är som väntat helt värdelösa och kunde lika gärna kvittat.

Jag kommer att returnera den här skärmen och ha kvar min beställning av Philips BDM3270qp, jag föredrar den höga kontrasten och djupa svärtan som en VA-panel ger. En VA-panel har också sina nackdelar men tror fördelarna för mig väger över när det gäller VA.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Tack för updaten.. hur svårt kan det vara att göra en skärm

Visa signatur

B.

Permalänk
Medlem

@Blaseba:
Ja det har jag undrat många gånger

Det är synd att inte fler ställer högre krav på deras skärmar oavsett om det är en datorskärm, tv eller mobiltelefon. Då kanske tillverkare skärpt till sig och höjt kvaliteten. För dessa problem finns ju oavsett vad det är för typ av enhet som använder en skärm.

Skärmen var helt klart en bra skärm men inte riktigt värd 4999:- enligt mig.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Har nu införskaffat denna skärm och jag är nöjd. Den har inte lika fin vit nyans som min Eizo men annars är färgerna bra. Har lite bleed nere i vänstra hörnet också. Ville ha en 27-tums IPS-skärm med högre frekvens än 60Hz utan att betala 7-8000:- som de andra ligger på. Tycker inte det är värt med 7-8000:- för skärmar som har en massa klagomål på massa bleed. Denna skärm är dessutom mer för redigerare vilket recensioner belyser så det har lagts lite mer jobb på att få bra färger.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag är blind men hittade inte edit för mitt inlägg ovan.

Eftersom jag hade min Eizo som skärm nummer två bredvid Acer-skärmen blev det allt mer störande att vit inte var vit på Acern. Efter lite googlande kallas detta fenomen för yellow tint. Ringde Inet där jag köpt skärmen (via webben) och det var inga problem att komma till Ringön och byta ut den mot en likadan på lager. Dock provade vi en likadan skärm i butik som fanns i fyndhörnan (bra engagemang från personal!) och det var samma fel på den. Fick ta hem en Asus MG279Q på öppet köp att prova men samma sak där.

Efter lite mer googlande visar det sig att man även kan råka ut med samma för PG279Q. Kolla bilden en liten bit ner i denna tråd:

https://rog.asus.com/forum/showthread.php?87657-Color-issues-...

Känns som att det är stor felmarginal på IPS-skärmar med högre Hz än 60. Är det inte bleed så är det yellow tint eller döda pixlar. Trist! Jag får helt enkelt avvakta till oled eller dylikt

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Har nu införskaffat en Samsung C27FG70 vilken jag tidigare inte lagt på minnet på grund av att den är lite curved. Var skeptisk men det fungerar riktigt bra. Denna skärm har inga döda pixlar, ingen backlight bleed alls (inte ens kanterna) och bra vit nyans (lite åt det gråa hållet kanske). Svärtan är grym! Den har även 144Hz och 1ms. Jag anser att Samsung gör en av de bättre skärmar för gaming idag och med tanke på att den kostar 4490:- finns ingen anledning att titta på de andra (om man nu inte måste ha 1440p).

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4