PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Bara jag som upplever att ljudet från fiender är obefintligt? Hör aldrig någonsin om någon klampar runt i närheten av mig.

Tycker också att man inte hör ljudet när folk skjuter i närheten av en själv heller ibland..

Hade samma problem.
Men löste det genom att inaktivera 7.1/5.1 Surroundljud.

vet inte om det var något placebo effekt men hör mkt bättre nu iaf.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Ah förhelvete... hade en m16 och blev dödad av en person med en kofot, säg inte det till nån

Haha stackare!

Får mig direkt att tänka på detta klipp. Vet inte vad som är bäst, stekpannan eller laddergoat skattet därefter?

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk

Sedan patchen som kom i morse hör jag nu fiendens fotsteg och när de öppnar dörrar. Hördes inte tidigare

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

Riktigt synd att förstöra ett så lovande spel med 3p kamera.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av TappadBakom:

Riktigt synd att förstöra ett så lovande spel med 3p kamera.

Kanske inte skulle kalla det förstöra, jag tycker det är riktigt trevligt men där kommer att komma ett hardcore-läge med endast förstapersons vy

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hur är det med buggar i detta spel? Funderar på att köpa då flera kompisar spelar, men med tanke på hur det gick för H1Z1 (detta verkar vara ett liknande spel?) så är jag tveksam... 30 euro för ett early-access spel är rätt mycket enligt mig.

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Kanske inte skulle kalla det förstöra, jag tycker det är riktigt trevligt men där kommer att komma ett hardcore-läge med endast förstapersons vy

Jo det är att helt förstöra ett spel att kunna sitta bakom skydd och se fiender som inte kan se dej. Det blir alltid fördel för den som är feg och gömmer sej vilket gör att de flesta utnyttjar det. En del verkar gilla det, men det är inget jag står ut med. Alla Arma spel är helt förstört av det.
Bra att det kommer ett 1p läge. Då kan det bli så att man skaffar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Hur är det med buggar i detta spel? Funderar på att köpa då flera kompisar spelar, men med tanke på hur det gick för H1Z1 (detta verkar vara ett liknande spel?) så är jag tveksam... 30 euro för ett early-access spel är rätt mycket enligt mig.

Det finns en del buggar. En del helt game-breaking. Och det lider en del av dålig nätkod. Ungefär var tredje gång jag skickas till lobbyn så får jag starta om spelet då det inte kopplar till huvudservern. Men överlag funkar det bra. En del har dock väldiga problem att få det att flyta bra. även på monsterdatorer. För mig flyter det utmärkt, ca 60-70 fps med 4790k och 980.
Man har ju möjlighet att testa spelet och begära en refund om man inte är nöjd.

30 euro är inte dyrt. Man behåller ju faktiskt spelet när det väl är färdigt och då har man redan fått spela i ett par år. Men förstår man inte konceptet "early access" så bör man hålla sig borta.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Hur är det med buggar i detta spel? Funderar på att köpa då flera kompisar spelar, men med tanke på hur det gick för H1Z1 (detta verkar vara ett liknande spel?) så är jag tveksam... 30 euro för ett early-access spel är rätt mycket enligt mig.

Finns en hel del buggar. Men jag skulle inte säga att det är några större problem.

har spelat det i ungefär 30 timmar nu och jag har aldrig haft ett problem som har orsakat mig att ej kunnat slutfara rundan. Inga krascher, ingen disconnect, inget t.ex. fastna i väggar, trilla genom marken eller ja sådant.

Men det finns en hel del som behöver poleras och fixas märker man. Spectate kameran är mer eller mindre värdelös. Servarna laggar en del (hög delay känns det som). Ljudet blir konstigt när man är död. Frameraten är ungefär lika bra som en tegelsten, ta det som du vill.

Men ja, jag tycker det är roligt och det går ju att spela. Beror på hur känslig man är mot saker som kräver lite kavling. Jag har allafall hur roligt som helst med mina kompisar när jag spelar det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Om någon vill köra lägg till "FreDDaN^" på steam och hojta till!

Permalänk
Entusiast

Kan nån vara så vänlig att förklara för mig varför jag måste dubbelklicka på höger musknapp för att komma in i aim (red dot/holo/4x osv) när jag är i tredje person?

De jag lirar med skrattade som galningar när jag förklarar mitt bekymmer då det räcker med ett klick för dem. Körde squad och vi hamnade i en 2 vs 2 på slutet... min polare blir knockad. Jag lyckas få in zoomen på en av deras och knockar han... sen ska jag ha en eldstrid med den kvarvarande. Men att stå med bursten på m16 och sikta över axeln istället för att zooma in i mitt red dot gjorde att jag torskade den fighten.

Mitt bekymmer är alltså att om jag kör 3p-view och klickar på höger så blir det fortfarande 3p-viev fast mer inzoomat. Måste dubbelklicka på höger för att komma in i själva siktet. Varför är det så för mig?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Zpnk: Väldigt mysko. Håller jag inne höger musknapp blir det mellanzoomen men ett tryck så blir det ads.
Har du kollat så keybindnings är rätt?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Entusiast

Hmm så klicka för att få inzoomat och hålla in för "3p-mellanzoom"?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Zpnk: Japp, men jag tror man kan binda om det. Man (iaf jag) vänjer sig förvånansvärt fort

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Entusiast
Skrivet av NordhNet:

@Zpnk: Japp, men jag tror man kan binda om det. Man (iaf jag) vänjer sig förvånansvärt fort

Ja jag körde precis ett game... nu gick det förvånansvärt mycket bättre och det blev några mer kills. Kommer ju från BF-scenen och har aldrig lirat såna här spel. I BF kör jag hålla in för att sikta och när jag släpper så släpper zoomen, men det spelet körs ju bara in eyes också. GTA är ett av få spel jag kört där man spelar i 3p-view och där är det ju inga större bekymmer att sikta över axeln...

Permalänk
Avstängd

Aldrig spelat något liknande men måste säga att jag tycker det är riktigt skoj.

Om någon vill lira lite så bara adda, Layerl3af på steam. Har vunnit 2 solomatcher men aldrig duo/squad.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag har heller aldrig spelat något spel i denna genre men måste säga att jag är helt såld på konceptet. Det känns som om spelet har mycket potential då "core-mechanics" enligt mig fungerar bra. Med optimering, finputs och mer content kommer detta bli en succé.

Optimeringen är, som tidigare nämnt, sådär. Spelet fungerar OK med dator i sign och lyckas få 55-65 fps med relativt låga inställningar. Åkte hem till föräldrarna för att fira påsk och lyckades få igång spelet på min gamla dator som blev kvar här. Med en Phenom II x4 @ 4ghz, 4gb RAM och ett GTX 770 kunde jag spela i 1280x720 med cirka 25fps. Tveksamt om det var en trevlig upplevelse men nog hade man ett övertag med inställningarna i botten då majoriteten av allt gräs och dyl försvann.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem

De flesta kör nog med foliage på very low då det är hopplöst att veta om nån ser en eller ej med gräs på. Jag har flera gånger legat helt gömd i gräs och löv och nån ser mig ändå och har ihjäl mig.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bärrich:

Hade samma problem.
Men löste det genom att inaktivera 7.1/5.1 Surroundljud.

vet inte om det var något placebo effekt men hör mkt bättre nu iaf.

Vilken spelmotor använder spelet?

UnrealEngine har problem med >5.1/7.1 där höger/vänster typ slutar existera.

Ark mfl har samma problem, där ljud från direkt höger/vänster "försvinner" men rakt/diagonalt framför/bakom så fungerar det som det ska.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk

Skaplig patch som släpps på torsdag!

Får hålla tummarna att man får ordning på en del prestandaproblem.

http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/6...

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Tjena!

Söker någon att lira duo med, söker någon som tar spelet lite mer seriöst (med seriöst menar jag inte bara ute efter att döda, utan spela mer taktiskt) och vill klättra lite på leaderboards. Har discord server vi kan sitta i.

Lägg till laijnus på steam, accepterar alla och man kanske även kan skapa en squad vilket vore nice att lira lite då och då.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Senaste patchen verkar inte vara så bra. Körde två spel idag och jag fick connection timed out båda ggr.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Jag gillar uppdateringen som kom idag, bättre fps och flyt overall. Vann nyss min första solo med silencer och 8x scope på en akm, känner sig som en riktigt ninja när ingen vet var man skjuter ifrån

Tips: Ta upp stekpannan, den skyddar mot skott.
Alla ser också lika mycket foliage nu oavsett inställning tror jag iallfall.

Av nyfikenhet, någon som lirar spelet på en ryzen processor och vet om det funkar bra?

Permalänk
Medlem

Arrgh! Min egen MC dödade mig

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmpaS:

Jag gillar uppdateringen som kom idag, bättre fps och flyt overall. Vann nyss min första solo med silencer och 8x scope på en akm, känner sig som en riktigt ninja när ingen vet var man skjuter ifrån

Tips: Ta upp stekpannan, den skyddar mot skott.
Alla ser också lika mycket foliage nu oavsett inställning tror jag iallfall.

Av nyfikenhet, någon som lirar spelet på en ryzen processor och vet om det funkar bra?

Kör spelet på en Ryzen 7 1700X (och ett GTX1080, samtidigt som jag streamar). Cpun maxar aldrig ut och ligger ofta över 60fps med dippar under. Det mesta på ultra. Tror jag sänkte AA/Shadows/Foliage till High och resten ultra. Lite sämre vid regn.

Så här flöt det på igår under GeeksGaming spelkvällen: PUBG vs NOOB

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Intel ARC B580

Permalänk
Medlem

Det kom en ganska stor patch igår till spelet;

Early Access - Month 1 - Patch Notes

Known issues
The motorbike leans slightly to the right when being driven straight.
The tires of the motorbike cannot be shot out at the moment
Non-English Players] There are some mistranslated in-game texts and they will be shown in English

Client Performance Improvements
Made some improvements to address the issue of FPS drops when opening the inventory UI
Reduced the load on the CPU through instance rendering so that the GPUs can function to their full capabilities
Made improvements to address the issue of FPS severely dropping when in the vicinity of Yasnaya, Polyana & Georgopol
Rendering performance on PCs with minimum system requirements has been improved
Graphic performance and quality on PCs with minimum system requirements has been improved

Server Performance Improvements
Performance improvements have been made with relation to the items spawned in the world

Content Updates
Added Vector SMG. A very powerful SMG most appropriate for short to mid-range combat that is spawned in the world
Added Motorbike w/ sidecar. A sidecar-less version will be added in a future update
Added a 2X Aimpoint scope
Added a Ballistic Mask
Added 3 new color variations for the Dacia
Added the crossbow back into the game

World
Adjusted the density of environmental elements to be identical across all graphic options
Adjusted object placement to address issues of characters getting stuck
Adjusted placement of trees that were spawning inside houses or above the terrain
Adjusted the frequency of thunder sound effects

UI
Revised certain system messages and item descriptions.
Added descriptions for attachments
The dead team-mate icon will now disappear after a certain time and distance when in team modes
Map markers are now visible to all teammates
Names of teammates now appear on the world map

Gameplay
Made improvements to the REVIVE state
- You are now able to move sideways and backwards
- The REVIVE timer will no longer decrease when a team mate is attempting to revive you
- When attempting to revive a team mate, the reviving timer icon will now also be visible to the player being revived
- Adjusted the character position slightly when in the REVIVE state
Made improvements to the Spectate system
- Made improvements to address the issue of characters shaking
- You are now able to open the world map when spectating
- You can now view the casting bar when the teammate you are spectating uses heal and/or boost items
You can no longer use heal and/or boost items when in water

Action/Gunplay

Combat Balance Adjustments
- Adjusted the overall balance on all attachments
- Adjusted the overall balance on Assault Rifles
- We will continue to balance all weapons and attachments throughout Early Access
Fixed the issue that caused cars to temporarily stop when their tires get shot out
You can now sprint when in the crouch stance
Fixed the issue of “Armed/Unarmed” state not being applied when there are delays in the server network
The blood hit effect size now varies according to the weapon caliber
You can now move when in aiming and/or scoping in the prone state
Fixed an issue with the sitting position of the character in the back-right seat of the UAZ
Fixed an issue with the position of the left hand when reloading the AWM
Fixed an issue where aiming from vehicles was not accurate
The positions of bullet hits are now the same for both yourself and the others
Fixed an issue that caused the hit box for the head to be slightly larger than the actual head
Adjusted the ragdoll physics for dead characters to be more natural
Fixed an issue that caused the character to use the wrong aim offset when using the freelook function while holding a grenade
Fixed an issue that caused the landing-from-a-high-altitude motion to seem awkward when holding a pistol
Improved the quality of zoomed-in scope views
Bolt actions are now triggered even after the final shot has been fired, so that you can starti re-firing as soon as reload is complete
Added swimming animations to go upwards and downwards
Fixed an issue that caused the reticle to appear even when in situations where you are not able to shoot
Your character now uses a different animation when in crouch stance while holding a melee weapon
Made improvements to the reload animations for the M249
Made improvements to the reload animations for the P1911
The muzzle flash is now brighter than before and is now visible from a longer distance

Sound
There are now sound effect differences for supersonic and non-supersonic bullet speeds
Made adjustments so that the sound of the bullet flying through air doesn’t play when shots are fired from a short distance from your character
You can now figure out what floor the opponents are at just by listening to their footsteps
Adjusted the firing sound of the SKS in mid to long range combat
Adjusted the volume of the footsteps

Miscellaneous
We have opened a test server to better manage our content and secure stability for our live environment updates
Additional in-game texts have been localized

Bug fixes
Fixed a bug that caused some buildings to not be visible at long distance
Fixed a bug that caused weapons to clip through walls
Fixed a bug that caused the icons for certain “pants” items to not appear correctly
Fixed a bug that caused the PLAYERUNKNOWN shoes to not render properly
Fixed a bug that caused the hit effects to play at random
Fixed a bug that caused bald characters to have hair
Fixed a bug that caused disconnects after 5 minutes into a match
Fixed a bug that caused a knocked out player to be ejected in front of a vehicle. If knocked out in a vehicle, you will now be ejected to the side

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Moderator
Moderator

Ahaha!! Hände just en rätt udda grej, hade en bra runda med 2 kills direkt vid landning. Bra loot, tier 2 på allt, M16 (den är verkligen nerfad) med ljuddämpare och en hyfsad mängd läkemedel. Tar mig mot cirkeln, blir tvungen att springa rakt igenom Pushinki men överlever det. Stannar strax söder om staden, läker lite skada med ett bandage och en soda medans jag spanar över slätten. Ser inte fram emot att springa över den om 2:35, 2:34, 2:33...

Plötsligt springer det ut en spelare 100m västerut mot ett litet skjul med en buggy bredvid, jag avvaktar och skjuter när han kommit förbi det. Två träffar! Duck and weave, han springer tillbaka in i skjulet! Tar ut fönstren så jag ser om han ställer sig upp. Avvaktar i 20 sekunder, kollar ryggsäcken. Har en stun grenade av någon anledning men det kan ju bli kul. Tänker precis springa närmare när ytterligare en spelare rusar ut mot skjulet!

Vad i h....???

Spelare #2 springer in, blod skvätter överallt till ljudet av automateld!

Jag springer ner, byter från min M16 till min ljuddämpade UMP, full auto, 75m. 50m. 25m. Han springer ut! Runt skjulet, siktar in i tredje person och brassar på! Han skjuter, träffar, nere på 30%! Kill!

Andas ut, ser det blå komma som en ångvält, springer mot buggyn, inser att jag inte klarar det och försöker med bandage, first aid och dubbel soda men cirkeln tuggar för mycket. Damn!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Arrgh! Min egen MC dödade mig

Samma hände mig, den var riktigt nice att köra till det lutade ett par grader för mycket till vänster

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Igår insåg jag att jag inte skulle klara mig in i en av de sista cirklarna till fots så jag hoppade på en MC och drog järnet, gjorde ett episkt 90 meters hopp och dog när jag landade mitt i cirkeln. De som satt och tryckte i buskarna fick sig nog ett gott skratt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Igår insåg jag att jag inte skulle klara mig in i en av de sista cirklarna till fots så jag hoppade på en MC och drog järnet, gjorde ett episkt 90 meters hopp och dog när jag landade mitt i cirkeln. De som satt och tryckte i buskarna fick sig nog ett gott skratt.

Jag och polarn lekte nyss runt på två mc, galet rolig men farlig att hoppa med