fel på tangentbord: ger fel tecken

Permalänk
Medlem

fel på tangentbord: ger fel tecken

min windows 10 laptop som jag använt ett tag nu har fått ett mycket irriterande problem, när jag trycker ner s så kommer s2 upp istället, det är liknande fel på ca 50-60% av knapparna, ctrl alt c och m fungerar inte alls och fn numlock hjälpte inte
tacksam för hjälp (använder skärmtangentbordet nu)

Permalänk
Medlem

kolla att inte systemspråket eller tangentbord's layout har ändrat sig.

http://www.enkelteknik.se/andra-lagg-till-nytt-sprak-i-window...

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem

fungerade inte

@Bernd_P1: jag följde guiden du länkade och det fungerade inte, jag provade även att återställa datorn men det fungerade inte det häller. så finns det något annat man kan göra? det kan hända att jag spillt väldigt lite vatten 2 dagar tidigare, så det kan ju hända att keyboardet är sönder, jag använder ett keyboard som jag lånade en av en kompis och det värkar fungera

Permalänk
Medlem

Vad händer om du trycker windows-knappen och mellanslag? Då får du upp tangentbordslayouten

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: windows knappen har också slutat fungera nu, tror det är tangentbordet som har gått sönder pga fuktskador,

Permalänk
Medlem

Älskar såna här trådar där TS glömmer en väldigt uppenbar detalj som ju förklarar sig självt

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

"det kan hända att det kommit _lite_ vatten" vad är _lite_ i detta fall? hann det torka eller fortsatte du använda det?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@moonblase: ett halvt vattenglas typ, men jag får väl skylla mig själv, köpte ett keyboard och ska snart köpa en ny dator så jag klarar mig

Permalänk
Medlem

@moonblase: ett halvt vattenglas typ, men jag får väl skylla mig själv