Permalänk
Medlem

Telia TV-box i annat hus

Hej!
Jag har försökt leta runt lite på forumet, men utan resultat, så jag gör en ny tråd.

Jag har en Telia tv-box (arris vip 4302) i mitt hus med grupp-abonnemang på fiber från telia (bynät)
Den funkar precis som den ska till telias egna smart router.

Men så har jag ett fritidshus med enbart internet via fiber från Netatonce, så min fråga är om jag kan få min telia tv-box att funka även i detta?
Har testat att följa guider på en ASUS router emellan men utan framgång.

/Klas

Permalänk

lär bli svårt,
Tror det nummer du slår in i boxern vid tex en factory reset är bundet till den port du är uppkopplad på hemma.
Men om det är ett öppet fibernät där telia kan leverera så kan du ju alltid slå deras support en pling.

Permalänk
Medlem

@m45t3rm1nd: men om jag beställer en tvillingbox

Permalänk
Medlem

Netatonce har knappast telia tv vlanet
Hade det varit öppen fiber så hade det funnits en svag möjlighet.

Permalänk
Medlem

Appen Telia play+ och Chromecast är nog enda alternativet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Hur avancerat får det bli ? Det går om du skapar ett vpn med hemmet och överför iptvnätet därifrån, Telias iptvboxar använder inte internet utan går via lan så själva iptvsändningen till boxen finns normal sett inte i annat än Telias nät och du måste alltså ansluta dig via Telia för att få liv i boxen.
Play+ sänds däremot ut på internet men det funkar inte i boxarna men har du en dator med kompatibel webbläsare eller en "enhet" som kan köra appen så får du samma kanaler via den tjänsten, du behöver bara aktivera den.
https://playplus.telia.se/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.