Köpa en ny bärbar dator budget: 2,5 - 3k max 14"

Permalänk
Medlem

Köpa en ny bärbar dator budget: 2,5 - 3k max 14"

Hoj! Ska köpa en ny bärbar dator. För att hålla det enkelt:

Krav:

* Musik produktion, för att vara mer specifik: Fl studio 11
* Redigering- sony vegas, ps6
* Använda Office
* Surfa
* Filmer
* Inte så stor skärm max 14"

PS. Datorn ska kunna köpas i butik: Elgiganten, netonnet eller mediamarkt. Budget - 2,500 - 3 000 kr.

Har följande specs på min stationära:

* 2 GB RAM
* 500 GB Hårddisk
* Intel® Celeron® D Processor 325

Klarar ovan, men det laggar när jag ska redigera i sony vegas. Den klarar av musik produktion med fixade settings dvs.

Permalänk

Bara en fundering så där rent allmänt. Om du bara vill spendera 2,5K - 3K kronor på en laptop, är det inte bättre att du köper en begagnad dator? Misstänker att du inte får mycket till bärbar NY dator för de slantarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smaulänningen:

Bara en fundering så där rent allmänt. Om du bara vill spendera 2,5K - 3K kronor på en laptop, är det inte bättre att du köper en begagnad dator? Misstänker att du inte får mycket till bärbar NY dator för de slantarna.

Jag letar för övrigt efter en begagnad bärbar i den prisklassen, så ifall du har något tips om vad man bör kolla efter så tipsa gärna!
Har inga jättekrav egentligen, vill mest ha något för skolarbete och surf/kolla serier så den borde ju inte väga för mycket. SSD. Wifi ska funka utan problem. Tänker nog inte spela på den speciellt mycket...men om den skulle råka klara Dota på lägsta grafik utan megalagg hade det varit fint. Har egentligen ingen uppfattning om hur stor skärmen bör vara...men normalstor?