Fler som har problem med Comviq?

Permalänk
Inaktiv

Fler som har problem med Comviq?

Har tankat mobilen för flera timmar sedan, och fortfarande har mitt kontantkort inte blivit påfyllt.
Tänker att det kanske kan ta en eller kanske 2 timmar, men det är nu sedan i morse som jag tankade.

Pengarna har dragits från mitt bankkonto, men som sagt har inte mitt kontantkort blivit påtankat.

Självklart har kundservicen på Comviq stängt. Funderar allvarligt på att byta leverantör.

Är det fler som har detta problem med att tanka sina mobiler?

Permalänk
Medlem

När jag tankar så kommer det alltid in på en gång.

Permalänk
Medlem

Vaa!, bra service, stängt på helgen, sjukt dåligt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zogez:

Vaa!, bra service, stängt på helgen, sjukt dåligt

ja, helt sjukt dåligt. Fortfarande ingen tankning hos mig

Blir att kolla upp ny mobilleverantör

Permalänk
Rekordmedlem

Om det är via banköverföring och inte betalkort så är det troligen banken som sitter på pengarna för det är bara överföringar mellan egna konton som sker omedelbart, till andras konton brukar de förfoga över pengarna ett dygn själva så att du inte ska drabbas av avkastning som de tycker sig ha rätt till

Jag tror alltså inte att du skulle tjäna nått alls på att byta teleoperatör av just denn anledning du klagar på för banken skiter i vilket annat konto du överför pengarna till och andra operatörer påverkas på samma sätt så du bör nog i stället betala med nån annan metod om du har bråttom.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Om det är via banköverföring och inte betalkort så är det troligen banken som sitter på pengarna för det är bara överföringar mellan egna konton som sker omedelbart, till andras konton brukar de förfoga över pengarna ett dygn själva så att du inte ska drabbas av avkastning som de tycker sig ha rätt till

Jag tror alltså inte att du skulle tjäna nått alls på att byta teleoperatör av just denn anledning du klagar på för banken skiter i vilket annat konto du överför pengarna till och andra operatörer påverkas på samma sätt så du bör nog i stället betala med nån annan metod om du har bråttom.

Pengarna är dragna från banken, det gjordes direkt.

Har däremot inte fått mitt kontantkort påtankat.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av mikael_a1:

Pengarna är dragna från banken, det gjordes direkt.

Har däremot inte fått mitt kontantkort påtankat.

Ja banken drar dem från ditt konto omedelbart men betalar ut dem till mottagaren 1-2 dygn senare för att de ska kunna använda pengarna själva utan att behöva låna in pengar med ränta, det är ett av sätten bankerna tjänar pengar på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.