Telefon kopplas bort från wifi och sen tillbaka igen

Permalänk

Telefon kopplas bort från wifi och sen tillbaka igen

Hej!

När jag är hemma och använder mitt Wifi så tappar min Iphone det efter några minuter, jag behöver då starta om appen jag använde för att det ska funka igen. Detta händer minst var 10:e minut. Samma problem har en annan i huset med android telefon, den åker ut och in i wifi'et konstant. Men på andra wifi-nätverk så har detta aldrig hänt, bara hemma. Vad kan vara felet?

OBS: Datorer har inga problem med internet, och nästan alla andra mobiler funkar klockrent här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av butthurtking:

Hej!

När jag är hemma och använder mitt Wifi så tappar min Iphone det efter några minuter, jag behöver då starta om appen jag använde för att det ska funka igen. Detta händer minst var 10:e minut. Samma problem har en annan i huset med android telefon, den åker ut och in i wifi'et konstant. Men på andra wifi-nätverk så har detta aldrig hänt, bara hemma. Vad kan vara felet?

OBS: Datorer har inga problem med internet, och nästan alla andra mobiler funkar klockrent här.

Du har möjligtvis inte en router från Asus?
Min Elephone P9000 gjorde samma sak när jag körde med Asus NT56U.
Nu kör jag på en D-Link DIR-855. Och har inte haft det problemet sedan jag bytte.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

@Lifooz: Tro på fan att det var en ASUS. Är enda lösningen och byta eller kan det vara någon inställning som man missat/kommit åt?

Permalänk
Medlem

Har du senaste firmware i routern?

Permalänk

@jocke92: Har aldrig rört inställningarna sen jag installerade den. Får kolla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av butthurtking:

@Lifooz: Tro på fan att det var en ASUS. Är enda lösningen och byta eller kan det vara någon inställning som man missat/kommit åt?

Vet att jag gick igenom min från topp till tå. Men det fortsatte bara.
Så det var först när jag bytte till min D-Link DIR 855 som det löste sig.

Så tyvärr ser det ut som att det är byte för din del som gäller.
Din Asus router kommer aldrig att sluta med sitt betéende.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Som vanligt skall man börja med att göra följande:
Installera senaste firmware
Gör en fabriksåterställning, detta är ett måste på Asus routrar eftersom de är mycket känsliga för gammalt skräp i nvram

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W