Rengöra Beats in-ear.

Permalänk

Rengöra Beats in-ear.

Hej, under dagen slutade min vänstra hörlur på mina Beats att fungera korrekt. Man hör ljudet minimalt på högsta volym, tittade då på själva luren och såg att det var en del öronvax på tog bort vaxen men ingen skillnad. Hörlurarna är mindre än en månad gamla.

Kan öronvaxet åka bakom själva "filtret" så det blockerar ljudet helt? Isf om det är så vad är ett bra sätt att rengöra bakom själva "filtret"?
Tillägger även att den vänstra hörluren ser märkbart mörkare ut.

https://imgur.com/a/IXX9A detta är hur de ser ut om det är till någon hjälp.

Permalänk
Skrivet av ClumpyAbbe:

Hej, under dagen slutade min vänstra hörlur på mina Beats att fungera korrekt. Man hör ljudet minimalt på högsta volym, tittade då på själva luren och såg att det var en del öronvax på tog bort vaxen men ingen skillnad. Hörlurarna är mindre än en månad gamla.

Kan öronvaxet åka bakom själva "filtret" så det blockerar ljudet helt? Isf om det är så vad är ett bra sätt att rengöra bakom själva "filtret"?
Tillägger även att den vänstra hörluren ser märkbart mörkare ut.

https://imgur.com/a/IXX9A detta är hur de ser ut om det är till någon hjälp.

tops & isopropanol
https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/kontorst...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka till butiken och be om nya. Jag har haft samma problem med lurar och sålänge du inte brukat uppenbart våld på dom ska det inte vara något problem att få dom utbytta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Napoleongl:

Gå tillbaka till butiken och be om nya. Jag har haft samma problem med lurar och sålänge du inte brukat uppenbart våld på dom ska det inte vara något problem att få dom utbytta.

du jobbar definitivt inte i butik, ska ditt öronvax göra att du får nya hörlurar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

du jobbar definitivt inte i butik, ska ditt öronvax göra att du får nya hörlurar?

Kan jag nog tycka för en produkt som är tänkt att befinna sig i ett öra...
Men TS skriver ju att det inte är nån skillnad efter rengöring och således kan man misstänka att det är ett faktiskt fel på luren som gör att ljudet är dämpat. Och det felet har jag haft ett par gånger och skulle definitivt dra på garanti om jag va TS.

Permalänk
Skrivet av Napoleongl:

Kan jag nog tycka för en produkt som är tänkt att befinna sig i ett öra...
Men TS skriver ju att det inte är nån skillnad efter rengöring och således kan man misstänka att det är ett faktiskt fel på luren som gör att ljudet är dämpat. Och det felet har jag haft ett par gånger och skulle definitivt dra på garanti om jag va TS.

hörlurar ska ju förmedla tryckvågor (ljud) till din trumhinna,
det blir lite svårt göra detta om dom är helt slutna utan något galler/mesh där ljudet kan komma ut.

kanske dags kolla på Ear-free hörlurar om du har så mycket vax

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

hörlurar ska ju förmedla tryckvågor (ljud) till din trumhinna,
det blir lite svårt göra detta om dom är helt slutna utan något galler/mesh där ljudet kan komma ut.

kanske dags kolla på Ear-free hörlurar om du har så mycket vax

Nu tror jag att du har missuppfattat mig; jag tror inte vaxet har med saken att göra, jag tror det är ett (elektriskt?) fel som gör att signalen som når vänster hörlur är svagare.

Sen kan butiken hävda att det är slitage snarare än ett fel som fanns från början och bara väntade på att träda fram...

Permalänk
Avstängd

Börja med att rengöra sen reklamera kanske. Behöver inte va vax kan ju ha svettats och dränkt luren. Då kan de hjälpa ha dem på tork ett tag. Körde mina iems i tvätten häromveckan men nu är de tillbaks till sitt forna jag. Rekommenderar inte att köra dem i tvättmaskin. Har även haft samma av att ha haft dem ett par timmar så de dragit åt sig vätska från örat.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Börja med att rengöra sen reklamera kanske. Behöver inte va vax kan ju ha svettats och dränkt luren. Då kan de hjälpa ha dem på tork ett tag. Körde mina iems i tvätten häromveckan men nu är de tillbaks till sitt forna jag. Rekommenderar inte att köra dem i tvättmaskin. Har även haft samma av att ha haft dem ett par timmar så de dragit åt sig vätska från örat.

det låter som du nästan gjort det och det är därför du rekommenderar att andra inte göra det.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Läs mitt inlägg jag har gjort det

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x