Fastnar på "Asus in search of incredible" i tio minuter innan den startar
Hej!
Jag är inte en expert på datorer, men jag är inte en total nybörjare heller. Det här övergår dock mitt förstånd.
Har en stationär speldator (ca ett år gammal) som funkat perfekt fram tills för nån vecka sen utan att jag kan härleda det till något särskilt.
När jag startar datorn nu så står den och tuggar på "Asus in search of incredible"-skärmen i runt tio minuter innan den startar upp.
Det här har jag kollat och det finns inget som hjälper:
* Spyware, malware, virus.
* Sladdar till hårddisken.
* Följt en guide för hur man fixar boot-problem efter en Win 10-uppdatering (http://www.makeuseof.com/tag/windows-10-slow-boot-issues/)
Datorn startar ju snabbt så fort den kommer förbi Asus-skärmen, och enligt Glary Utilities så ligger det på ca 15 sekunder. Glary säger dock att det finns ett problem med C-partitionen där Windows är installerat, men trots flera åtgärder så återstår ändå problemet. Rapporten ser ut såhär:
Stage 1: Examining basic file system structure ...
407808 file records processed.
File verification completed.
18198 large file records processed.
0 bad file records processed.
Stage 2: Examining file name linkage ...
Index entry AdobeARM.log in index $I30 of file 5E2F9 is incorrect.
488718 index entries processed.
Index verification completed.
Errors found. Glary Utilities 5 cannot continue in read-only mode.
----------------------------------------------------------------------------
CheckDisk found 1 disk errors as follows:
C:\
Kan det vara anledningen och hur kan jag i så fall lösa det på något annat sätt än genom en disk repair som Glary gör vid start? Det har inte hjälpt hittills.
Det känns som att det enda jag har kvar att prova nu är att ominstallera Windows, vilket jag drar mig för av olika anledningar.
Finns det någon som har något förslag på vad jag kan prova? Behöver ni i så fall mer information om datorn och vart kan jag hitta det?
TACK!