Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Skrivet av AdAm25:

ASUS RT-AC58U
599 kr Netonnet
1136 Prisjakt

Tack bra pris på den.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Aj då alla vpn tjänster verkar suga hårt, ingen som håller vad dom lovar.. Mullvad då?

Då Bahnhof hade 6 mån för 0:- så tänkte jag pröva deras vpn-tjänst o se hur den levererar.
Har skickat beställningen men inte hört ngt från dem än (de har väl häcken full nu med BF o allt).
Hoppas på att den ska lira tillfredsställande!

Permalänk
Medlem

Känns ju rätt meningslöst med cyber monday när alla har kört "black week", 7 eller 8 dagar rea spelar ingen roll.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Känns ju rätt meningslöst med cyber monday när alla har kört "black week", 7 eller 8 dagar rea spelar ingen roll.

Tror det kommer komma lite andra saker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Jag hade hellre haft en IBM Thinkpad än en Lenovo, ja. Och det är sant att en hel del Lenovos är i en klass som är som andra bärbara idag, i.e. skit. Med det sagt, deras Thinkpad-linje håller stilen rätt bra. Ideapad, Yoga osv, allt är skit, men deras Thinkpads är fortfarande militärklassade, fortfarande i en magnesiumkomposit, spillsäkra och med bland de bästa tangentborden som finns på bärbara. Jag skulle aldrig kunna tänka mig en annan bärbar PC, kanske en Elitebook, annars inte.
De senaste tio åren har jag haft två datorer, båda Thinkpads. Skulle rent fysiskt kunna ha kvar dem längre, men jag har inte haft råd tidigare att köpa feta specs så själva hårdvaran upplevs som seg efter fem år. Nu har jag köpt en bättre speccad, för på Thinkpads är själva det fysiska bygget inte en flaskhals. Min tredje ska jag ha i sju år - vilka andra bärbara PCs håller i fem-sju år? Inom tre år är de ihopskrynklade plastbitar som knappt håller ihop. Jag säljer mina för ett bra andrahandsvärde efter fem år. Thinkpads dominerar laptops på PC-sidan.

Instämmer. Körde ThinkPad fram till IBM sålde, Lenovos första modeller därefter kändes dock lite meh och sedan gick det rätt lång tid innan jag gav ThinkPad en ny chans. Men man får man vad man betalar för. En fullspeccad T470/T570 går visserligen loss på 23-28k men har svårt att hitta någonting motsvarande från andra producenter. Har man råd med P-serien är ju nästan stationär prestanda, men oändligt mycket dyrare förstås. Konsumentskiten som övriga tillverkare kör med ids jag inte. Har en XPS 13 och den är jättebra på det den är avsedd att användas till, men det är inte riktigt det jag behöver.

Det är hopplöst att det inte finns någon direkt konkurrens inom business-spektrat för laptops, för jag har svårt att motivera ett inköp av en bärbar för 30-60k när det ändå bara är kanske 10% av arbetstiden på ett år som man är på resande fot och inte kan förlita sig på en stationär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Vet ej.
Faktum är att jag varit i kontakt med kundtjänst o åberopat refund då jag enl deras egna mätningar fick ut ~60/50 på min 250/100 lina
😞
Tillbaka på ruta ett.

Jag slog själv till på denna tjänst, jag fick över 200Mb/s med min 250-lina. Fick lite varierande resultat beroende på vilken server jag valde, men med den jag har nu funkar det utmärkt

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Steelseries Apex Pro, Asus ROG Harpe, MSI 321URX

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på soundbars/högtalare till TV? Vill lägga ut runt 2000 kronor. Hittade denna än så länge, tankar?

https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hemmabio-och-soun...

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Skrivet av Treant:

Någon som har tips på soundbars/högtalare till TV? Vill lägga ut runt 2000 kronor. Hittade denna än så länge, tankar?

https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hemmabio-och-soun...

Elgiganten säljer ibland ut Samsung HW-K560 för 2499 kr, jag köpte en då och tycker det är jäkligt bra ljud.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aj då alla vpn tjänster verkar suga hårt, ingen som håller vad dom lovar.. Mullvad då?

Bland de utländska har jag aldrig sett någon som kan maxa ett bredband på över 100 MBit/s men i Sverige kan OVPN, Mullvad och inte minst AzireVPN som jag nu kör just av det skälet. Där får jag rätt ofta ut över 300 Mbit/s. Inget av detta har väl med BF att göra om dom inte också har kampanj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Då förbereder vi oss på en massa gnäll om att det inte fanns några bra erbjudanden på Cyber Monday heller då

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Då förbereder vi oss på en massa gnäll om att det inte fanns några bra erbjudanden på Cyber Monday heller då

När kommer erbjudandena ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag var i planer att köpa Philips Hue startpaket för 999 från Elgiganten idag genom Collect@Store. Efter att jag igår såg att det inte gick att beställa hem. Men nu när jag tänkte beställa Collect@Store så går det inte att hitta den längre. Så jäkla tråkigt. Hoppas det kommer något imorgon också, samt en router. Tänkte även beställa en igår kväll men 100 kr rabatt är inget att hurra över, så får se imorgon. Tänkte beställa Asus Ac66u..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör det så svårt för handlarna att ge ett bra pris på 1080TI?, är marginalerna så dåliga?

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Vad är det som gör det så svårt för handlarna att ge ett bra pris på 1080TI?, är marginalerna så dåliga?

Marginalerna är generellt ganska dåliga på datorkomponenter, inte bara GTX 1080Ti

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av davvarn:

Jag var i planer att köpa Philips Hue startpaket för 999 från Elgiganten idag genom Collect@Store. Efter att jag igår såg att det inte gick att beställa hem. Men nu när jag tänkte beställa Collect@Store så går det inte att hitta den längre. Så jäkla tråkigt. Hoppas det kommer något imorgon också, samt en router. Tänkte även beställa en igår kväll men 100 kr rabatt är inget att hurra över, så får se imorgon. Tänkte beställa Asus Ac66u..

De gick även att köpa online ett tag idag fast det är dumt att sitta hålla på beställningen åtminstone om man vet att de gick åt i fredags / lör morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Cyber Monday brukar i stort sett vara "Vi har kvar grejer från Black Friday och gör ett nytt försök". Hoppas på lite bättre erbjudande på Philips Hue i alla fall. Jula hade bra under BF men de tog ju slut direkt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Cyber Monday brukar i stort sett vara "Vi har kvar grejer från Black Friday och gör ett nytt försök". Hoppas på lite bättre erbjudande på Philips Hue i alla fall. Jula hade bra under BF men de tog ju slut direkt.

Haha blir väl så, men såklart gör ju prisjakt en grej av detta med...

protips: sätt era favoriter som bevakning av pris...

https://www.prisjakt.nu/tema/cyber-monday

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Hoppas Harman Kardon Onyx kommer till bra pris på cyber monday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

https://www.dustinhome.se/product/5011007565/onyx-studio-3

http://cdon.se/black_friday/mobil_och_tillbehör/hkonyx4/

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Detta är väl ett bra pris på den senaste versionen?

http://cdon.se/black_friday/mobil_och_tillbeh%c3%b6r/hkonyx4/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Detta är väl ett bra pris på den senaste versionen?

http://cdon.se/black_friday/mobil_och_tillbeh%c3%b6r/hkonyx4/

Tackar för er välvilja! Men min sarkasm lös kanske inte igenom tillräckligt. Går väl inte en ”weekend rea” utan att den är på rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Tackar för er välvilja! Men min sarkasm lös kanske inte igenom tillräckligt. Går väl inte en ”weekend rea” utan att den är på rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Annars har du JBL Extreme från Netonnet för 1490 kr, riktigt bra högtalare!

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Den var bra, trodde du bott under en sten ett tag. Harman kardon onyx och fleshlights på cdon känns som ersättaren till granola-memen här på Sweclockers

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Den var bra, trodde du bott under en sten ett tag. Harman kardon onyx och fleshlights på cdon känns som ersättaren till granola-memen här på Sweclockers

Helt otroligt hur denna högtalare alltid kan vara nedsatt till 1200 från skyhöga 4000!! Återförsäljarna måste ju gå back!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Helt otroligt hur denna högtalare alltid kan vara nedsatt till 1200 från skyhöga 4000!! Återförsäljarna måste ju gå back!!

Billigt inpris säkert. Bra lockvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Heh, ja ingen butik säljer med förlust, då hade dom inte existerat Men jag tror H/K har satt ett "rekommenderat pris för återförsäljare" som är lite väl självgo för deras egna produkter, visst H/K gör bra grejer men det är som Sony, deras rekommenderade pris blir till hälften när de kommer ut i butik, Nikon är inte långt ifrån..

Många märken lever av sitt navn, det är också ok men konkurrensen är hård

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

@Ugga: Kan man åberopa Elgigantens prisgaranti? Jag beställde såna fast ska hämta dom i butik och då kostar dom 1111 här i Värmdö?

Permalänk
Medlem

Vilken jäkla router ska man köpa då? Asus är bäst för dom kommer med uppdateringar? Kommer köra 500/100 lina snart.

Tankar du hårt och maxar ofta din lina och vad den mäktar med? I så fall skulle jag säga köp ingen router. rota fram en gammal dator som du installerar pfSense på. Då har du i princip inga problem att maxa dina 500/100. De blir i alla fall inga större svårigheter för en fullfjädrad dator att orka med jonglera med paketen som ska till höger och vänster.

Är du lite mer tekniskt kunnig av dig så sätter du även upp ett VM och kör pfSense som en av dina VMs där på.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum