Warframe port problem.

Permalänk
Medlem

Warframe port problem.

Jag får en error om port 4950 och 4955 har stängt av brandväggen på min router och windows (bara tillfälligt såklart) jag har tittat om portarna är öppna i https://portchecker.co/ och det är de. Så är detta en bugg i spelet eller är portarna ändå inte öppna? (har port forwardad 2 andra portar och när de är forwardade så tar det 10 sikunder längre för medelandet att komma upp). Routern är en technicolor. UpNp är på och det ska tydligen göra det automatiskt jag har en static ip använder googles dns.

Permalänk
Medlem

Jätte svårt att hjälpa dig om du inte skriver vad du har för router. Märke & modell.

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Jag har fått det felet i Warframe i alla år jag spelat. Har bara tryckt ner popup-rutan och kört på utan problem.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Jag löste detta jättelätt efter ett års försök att fixa det med port forwarding och allt annan skit. Jag löste det igenom att koppla ethernet cabeln rakt in i modemen. Windows brandvägg skyddar ändå ifrån hot online även om man inte använder routerns brandvägg