Kan man ringa upp fler samtidigt?
Hej hej,
Jag och sonen har varit med om något märkligt:
Satt och snackade en kväll i headset med varandra på PS4an förra månaden (tror inte vi ens spelade just då) när bådas telefoner ringde samtidigt.
När jag svarar så svarar min son på andra sidan samtidigt. Han lägger på direkt när han hör att jag svarar och sedan gör även jag det efter några ”hallå, hallå..”.
Hur kan detta hända?
Info:
1)Det stod ”inget uppringnings-ID” på bådas
telefon displayer.
2) Vi har helt olika fabrikat på mobiltelefonerna.
3) Helt olika leverantörer av mobil abonnemang.
4) Ingen ser ju på Ps4an att vi pratar med varandra i menyerna på PS4an (ingen av våra vänner/familj visste om att vi skulle prata med varandra)
5) Jag har hemligt nummer.
6) Telia kopplade in tekniker men de strulade till det och när jag för 3e ggr ville ha svar så var det för sent att spåra samtalet, (max 14 dgr bakåt )
7) Blir uppmanad av Chefen på Telia att göra Polis anmälan MEN Polisen ville inte ens ta i detta och sa bara ”återkom om det händer flera ggr”
8) Vi har olika internet leverantörer.
9) Vi bor inte ens i samma stad.
10) Tror inte ens att vi har lagt in telefonnummer på PS när vi Registrerade kontot där för en herrans massa år sedan.
Enligt en på Telia så ska det gå att ringa fler samtidigt men eftersom jag inte visste det så ville personen inte prata vidare om detta och berätta hur och vem som kan göra detta.
Sonen e jätte orolig nu och jag har blivit misstänksam mot både T. och P.
Har inget att dölja men nu ligger både virusskydd och VPN block på mobilen (pga detta och när jag ringde Telia för att få svar så har samtalet brutits med datakrångel ljud ”ytterst sällan detta har hänt senaste 5-6 åren”).
E jag för nojjig eller kan det finnas nått väldigt skumt i det som hänt som gör att jag ska vara vaksam på mera/annat?
Mycket tacksam för alla svar och jag skrev så mycket info så jag hoppas ingen info missades!