Permalänk
Medlem

Nas - USB - Nvidia Shield?

God natt!

Har googlat utan resultat..

Jag har en Asustor NAS som jag har inne på kontoret.
Har en Nvidia Shield i vardagsrummet som hämtar filmer från Nasen via nätverket.

Min nas har USB-uttag varpå jag funderade på om jag kan flytta nasen till shielden för att koppla in den med usb-kabel för att slippa nätverksbuffer.

Innan jag köper en sladd.. Kommer Nvidia Shielden "mounta" nasen som om jag hade kopplat in en extern hårddisk?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

@Smack Jack:

Hej

Messt troligt är USB portarna på nasen till för att mounta lagring inte för att kunna ge ut lagring genom dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av SNorkSWE:

@695mb:

Hej

Messt troligt är USB portarna på nasen till för att mounta lagring inte för att kunna ge ut lagring genom dem

Ja, högst troligt! Men skulle vara kul om det gick! Någon som vet till 100%?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men nätverksbuffer? Kör du trådlöst eller varför får du låg hastighet i ditt lan?

Edit; Eller du kanske menar på ditt kontor på jobbet, och inte på ditt kontor i ditt hem?

Permalänk

Spontant tycker jag det borde fungera. USB:n på NASen bör kunna dela med sig av filer till Shielden precis som om du kopplade in en dator.
Dock ser jag inte heller riktigt vinsten med det, om du inte har <1 gigabit nätverk eller kör trådlöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Men nätverksbuffer? Kör du trådlöst eller varför får du låg hastighet i ditt lan?

Edit; Eller du kanske menar på ditt kontor på jobbet, och inte på ditt kontor i ditt hem?

Hejsan!
Tack för svar! Jag menar hemma. Jag kör trådlöst (Linksys Velop). Skulle därför vilja köra direkt från källan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trisk3lion:

Spontant tycker jag det borde fungera. USB:n på NASen bör kunna dela med sig av filer till Shielden precis som om du kopplade in en dator.
Dock ser jag inte heller riktigt vinsten med det, om du inte har <1 gigabit nätverk eller kör trådlöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Hello!

Lite hopp ändå, det gillar jag!
Jag kör trådlöst, köpte en kabel för att testa ikväll. Återkopplar senare! 👍

Permalänk
Medlem

Synologys NASar kan dela ut de "shares" som ligger på diskar anslutna via USB precis som vilken share som helst på NASen. Tror inte det borde vara någon skillnad med ASUS-mojängen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Synologys NASar kan dela ut de "shares" som ligger på diskar anslutna via USB precis som vilken share som helst på NASen. Tror inte det borde vara någon skillnad med ASUS-mojängen

Hello!

Nej, det är inga problem. Jag vill kunna använda de interna diskarna från Nasen via USB för direktkontakt med Nvidia Shielden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trisk3lion:

Spontant tycker jag det borde fungera. USB:n på NASen bör kunna dela med sig av filer till Shielden precis som om du kopplade in en dator.
Dock ser jag inte heller riktigt vinsten med det, om du inte har <1 gigabit nätverk eller kör trådlöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen lycka igår med USB-kabel. Får testa mer i veckan.. Skam den som ger sig!

Permalänk
Medlem

@Smack Jack: Om du nu kan dra en usb-kabel varför då inte en nätverkskabel? Sätt en switch på vardera ände om du har problem med att flera enheter ska komma åt samma sak.

varför göra saker bökigt?

Koppla router till switch till NAS. Från switch till SHIELD. pof, du kan prata med internet och NAS/shield med alla enheter.

Du kan koppla shield direkt till NAS om du vill, då får du kanske ange statiska adresser på NAS och SHIELD. Dock tappar du kontakt med NAS och Nätverket då.