Permalänk
Medlem

Cloudflare error 522

Har precis byggt ny stationär dator och kommer inte längre in på en specifik hemsida.
Får Cloudflare error 522 som verkar indikera att det är något problem mellan cloudflare och hemsidan jag vill besöka men det konstiga är att jag kommer åt sidan från min laptop som är ansluten till samma nätverk fast trådlöst. Flera andra polare kommer även åt sidan så jag funderar helt enkelt om det är någon inställning som krånglar till det med min nya stationära dator.

Tacksam för alla tips och råd!

Permalänk
Medlem

Samma DNS-server på båda datorerna? Testa sätt 1.1.1.1 eller 8.8.8.8 annars. Kan tänka mig att det är en viss DNS-baserad lastbalansering där man når olika CloudFlare-servrar beroende på DNS-server.

Permalänk
Medlem

@fadelol: Båda datorer är inställda på att använda automatisk DNS server adress, går det se vad de använder för något när de är inställda påå det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibs:

@fadelol: Båda datorer är inställda på att använda automatisk DNS server adress, går det se vad de använder för något när de är inställda påå det?

Det utesluter mer eller mindre att det är DNS om båda är inställda på att tilldels DNS automatiskt så länge de sitter på samma LAN. Men jag skulle ändå tro att det handlar om någon typ av lastbalansering från CloudFlare eller överbelastning mellan orginalservern och CloudFlare.

Har det varit såhär länge eller under en kortare tid?

*edit*

För att svara på din fråga med :), om du använder kommandot nslookup i cmd så ser du vilken DNS-server som används. Men med all sannolikhet kommer du bara att se din router där om du har den inställd på att få DNS-servern tilldelad automatiskt.