Varit i kontakt med båda idag. Först ringde jag open universe och kollade läget. Dom såg att där var trafik till och från min adress. Och att en dator var ansluten till fibret som felsökningen krävde. Däremot kunde dom inte se någon felanmälan ifrån bredband2.
Duktig förbannad ringde jag upp Bredband2 och ifrågasatt hur det kunde komma sig att det inte fanns en felanmälan lagd. Vilket han påstod att det visst fanns och den var registerad hos open universe. Jag började ifrågsätta om det ens är värt och vara kund hos dem då det inte kunde lösa mitt problem och att en anmälan inte ens var lagd.
Ringde tillbaka till Open universe en gång till för att dubbelkolla om där fanns en felanmälan som dom påstod. Och då kunde dom helt plötsligt se att där fanns en felanmälan.🤦🏻♂️ Men när jag frågade om
man kunde påskynda felsökningen så gick det dessvärre inte och det fick jag ta med Bredband2 och att som i sin tur kunde ringa Open universe och påskynda felsökningen..
Aldrig varit med om nått så rörigt och vilseledande kundhjälp. Känner att jag nog snart blir svartlistad på bredband2 då jag ringt och ifrågasatt bra många gånger nu.
Skickades från m.sweclockers.com