Permalänk
Medlem

Open universe

Känns som jag hamnat i kläm mellan min operatör(Bredband2) och Open universe.. Beställde mitt internet förra onsdagen genom open univers portalen. Allt gick fint och ca 15min efter fick jag sms att det var aktiverat. Men där tog det stopp. Bredband2 felsöker sedan dess. Alltså skickat frågan vidare till Open univere.. Medans jag själv inte kan kontakta dom då det ska gå genom min operatör som jag inte ens hunnit ta del av. Känns inte som open universe(aka Telenor) prioterar detta dåligt då dom inte ens hört av sig till min operatör. Kan man verkligen inte ringa dom själv och trycka på? Eftersom jag aldrig ens kommit ut på nätet, så måste ju bollen fortfarande ligga mellan mina och deras händer?

Känns så jävla kast och lär väl inte bli klart innan julhelgen heller..

Permalänk
Medlem

Bytte själv från BBB till Ownit, och hade liknande problem fast då var det BBB som inte släppte den gamla anslutningen.
Ownit såg det på en gång och svarade väldigt snabbt på mailen, BBB tog ungefär 1 vecka på sig att svara på frågan, 1.5 månad senare släppte de uppkopplingen så att Ownit kunde koppla in sitt skit.

Permalänk
Medlem

@GuuFi: Fast TS beskriver ju något som inte fungerar öht, det du beskriver är att det är ett annat klistermärke på en i övrigt fungerande anslutning?

Permalänk
Medlem

Varit i kontakt med båda idag. Först ringde jag open universe och kollade läget. Dom såg att där var trafik till och från min adress. Och att en dator var ansluten till fibret som felsökningen krävde. Däremot kunde dom inte se någon felanmälan ifrån bredband2.

Duktig förbannad ringde jag upp Bredband2 och ifrågasatt hur det kunde komma sig att det inte fanns en felanmälan lagd. Vilket han påstod att det visst fanns och den var registerad hos open universe. Jag började ifrågsätta om det ens är värt och vara kund hos dem då det inte kunde lösa mitt problem och att en anmälan inte ens var lagd.

Ringde tillbaka till Open universe en gång till för att dubbelkolla om där fanns en felanmälan som dom påstod. Och då kunde dom helt plötsligt se att där fanns en felanmälan.🤦🏻‍♂️ Men när jag frågade om
man kunde påskynda felsökningen så gick det dessvärre inte och det fick jag ta med Bredband2 och att som i sin tur kunde ringa Open universe och påskynda felsökningen..

Aldrig varit med om nått så rörigt och vilseledande kundhjälp. Känner att jag nog snart blir svartlistad på bredband2 då jag ringt och ifrågasatt bra många gånger nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonjah:

Varit i kontakt med båda idag. Först ringde jag open universe och kollade läget. Dom såg att där var trafik till och från min adress. Och att en dator var ansluten till fibret som felsökningen krävde. Däremot kunde dom inte se någon felanmälan ifrån bredband2.

Duktig förbannad ringde jag upp Bredband2 och ifrågasatt hur det kunde komma sig att det inte fanns en felanmälan lagd. Vilket han påstod att det visst fanns och den var registerad hos open universe. Jag började ifrågsätta om det ens är värt och vara kund hos dem då det inte kunde lösa mitt problem och att en anmälan inte ens var lagd.

Ringde tillbaka till Open universe en gång till för att dubbelkolla om där fanns en felanmälan som dom påstod. Och då kunde dom helt plötsligt se att där fanns en felanmälan.🤦🏻‍♂️ Men när jag frågade om
man kunde påskynda felsökningen så gick det dessvärre inte och det fick jag ta med Bredband2 och att som i sin tur kunde ringa Open universe och påskynda felsökningen..

Aldrig varit med om nått så rörigt och vilseledande kundhjälp. Känner att jag nog snart blir svartlistad på bredband2 då jag ringt och ifrågasatt bra många gånger nu.

Den här typen av problem kommer bli allt vanligare i framtiden då det är en intressent som står som leverantör av infrastrukturen och en annan leverantör står för tjänsten. Många av bolagen har dessutom en medioker supportstruktur, detta gäller på båda sidorna av kedjan.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Den här typen av problem kommer bli allt vanligare i framtiden då det är en intressent som står som leverantör av infrastrukturen och en annan leverantör står för tjänsten. Många av bolagen har dessutom en medioker supportstruktur, detta gäller på båda sidorna av kedjan.

Visst är det säkert så, även om jag sa lite skämtsamt till killen på OU att jag kanske skulle valt Telenor istället så hade detta varit löst sedan länge. Men det påstod han förstås inte var fallet. Känns komiskt att BB2 har en teknisk support utan att kunna ha det.🤷🏻‍♂️😆

Permalänk
Medlem

Försökte annulera mitt abonnemang hos BB2 eftersom jag fått reda på att BB2 in delat ut några ipadress på OU i mitt område. Själva säger dom att dom avvaktar svar ifrån OU felsökning. Och vägrar annulera mitt abonnemang pga att dom fortfarande felsöker. Detta vägra jag, då jag inte ens kunnat använda deras tjänst, sluta med att han la på i luren på mig. Utmärkt service på BB2..

Permalänk
Medlem

Trist läge. Man kanske måste göra en undersökning vilka som verkligen kan leverera innan man skaffar abonnemang. Jag har Comhem 600Mb kabel än så länge. Jag har Open Universe fiber som alternativ, men jag sitter med ett bundet abonnemang fram till februari, så jag får se om jag vågar byta. Hittills så har jag haft väldigt lite problem med Comhem. Känns lite som if it works don't fix it för min del.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Sötast

Jag stötte på liknande problem då jag lämnade bredbandsbolaget, problemet låg inte med dem.

Då jag beställt en ny tjänst av en annan leverantör så kunde de av någon anledning inte koppla in sig, hörde med bbb och de hade släppt.

Kontaktade då nya operatören och de sa som jag visste att inkoppling skall ske automatiskt inom ca 15 min, men då det inte fungerat så "kunde det ta uppemot en vecka att felsöka"

Jag frågade då om jag ingått I avtal med dem än då de inte hade kunnat leverera en tjänst, de sa nej, ingen inkoppling ingen tjänst. Bad dem avsluta mig omedelbart vilket de gjorde och valde en annan operatör i open universe portalen, Inkopplingen blev gjord på 4min efter det

Permalänk
Medlem

Har nämnt det i andra trådar. Mitt bästa råd när man är missnöjd är att vända sig till operatören publikt på deras Facebook-sida eller via Twitter(kom ihåg @ och #). Många kundtjänster och företag prioriterar de kunder som syns och hörs över de som går "rätt väg" och lägger extra resurser på att hjälpa dem som vänder sig till dem där. Absolut tråkigt att det ska behöva vara så men man får oftast hjälp betydligt snabbare när man väl gör det.

Permalänk
Medlem

Hej alla, igår eftermiddag kom tjänsten igång och internet finns nu i mitt fiber att tillgå. Vill rikta ett stort tack till @Ormey som hjälpte mig. Konstigt nog har jag inte hört ett ljud ifrån BB2 att tjänsten är igång. Märkligt med tanke på hur mkt jag varit på dem senaste dagarna. Återstå att se om jag fortsätter att vara kund där eller ej. Men det får bli i ett senare skede. Har ni tips på bra leverantörer i skåne och närmare bestämt Åhus/Kristianstad(om sånt spelar roll?!) området. Få ni gärna tipsa! Ha det gott och god jul på er!