Marshall Stanmore la bara av.

Permalänk

Marshall Stanmore la bara av.

Hej!
Alltså jag blir så trött. På dagen 2 år och 11 månader efter inköpet la dotterns Marshall-högtalare av. Hon bytte plats på den från ett uttag till ett annat och då funkade den i te längre. Vi var in på hifiklubben och frågade - de kunde inte reparera men gissade på kondensator? Vad finns att göra? Var kan man reparera sånt här? Provat att reklamera via euronics men de vill inte ta ansvar för detta. Trodde ju verkligen att den skulle hålla mer än 2 år och 11 månader! Vad skulle ni göra?

Permalänk
Vila i frid

Det sitter 2 säkringar i den. En på primärdelen och en på sekundär (förmodligen inte åtkomlig externt).

https://obrazki.elektroda.pl/7857202100_1518899249.jpg

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Det sitter 2 säkringar i den. En på primärdelen och en på sekundär (förmodligen inte åtkomlig externt).

https://obrazki.elektroda.pl/7857202100_1518899249.jpg

hej, tack for schematic... Kan du vänligen konfirmera om det är korrekt schematic för marshall stanmore power supply?? min har nämligen slutat tagit ström..

tack

Permalänk
Vila i frid

Iiiiiingen blekaste aning. Det är ju bara att öppna och kika efter om det sitter en T2.5A på inkommande och 3A på sekundären - eller om där sitter något annat. Min timtaxa nu under arbetstid är 1200 + moms - trots att jag bor ute i mörka skogen.

Permalänk

Om du inte har en blekaste aning varför lägger du då ut en schematic.. jag såg direkt att det inte var rätt schematic.. Borde ta bort den så folk inte blir lurade.. min tim taxa ligger mellan 1500-3000:- per timme... mvh

Permalänk
Vila i frid

Jag googlade åt dig och hittade en snarlik Marshallförstärkares elschema. Jag har inte påstått att schemat är DIN förstärkares. Bekant med tillverkning av både konsument- och professionell elektronik vet jag att man följer minsta motståndets lag och inte ändrar speciellt mycket i onödan mellan modeller. Att det finns säkringar i den... som kan gå sönder, vet jag dock med säkerhet. Att lära sig använda en skruvmejsel och en multimeter för 90 spänn samt lära sig ohms enkla lag kommer man långt med.

Permalänk

Jo Tack... Jag vet nog hur man lagar elekronik... Jag löder macbook moderkort , Laptop, pc, xbox, playstation och iphones.. Så nog vet jag samt jag är utbildad i kina.. Men titeln på han som frågade var specific för Marshall Stanmore, då är det bättre du skriver det att den schematic du la ut är från en annan modell... Något att tänka på för framtiden när du delar information för att inte vilseleda folk..

Permalänk
Vila i frid

Det finns fler än en modell av Stanmore - och så länge TS inte förtydligar sig kan ingen av oss hjälpa denne till 100. Over and out.