Det gick inte att identifiera nätverkets proxyinställningar, Hjälp!

Permalänk

Det gick inte att identifiera nätverkets proxyinställningar, Hjälp!

Hej, jag har nyligen fått ett problem jag aldrig har haft förrut, jag skulle sätta mig vid datorn men kunde inte ta mig in på någon sida men internet verkade fungera hur bra som helst på både telefon och alla andra enheter i huset, jag felsökte problemet och fick upp "det gick inte att identifiera nätverkets proxyinställningar"

Jag sitter på en stationär dator med internet kabel.

Jag har provat stänga av alla proxy inställningar via windows men då blir internet otroligt trögt men fungerar och tillslut så får jag meddelande ifrån min router att "den här enheten inte har tillgång till nätverket"

Internet fungerar fortfarande men oftast så tar det lång tid att komma in på hemsidor och sen står det att hemsidan tog för lång tid att svara, jag har provat starta om datorn, återställa nätverkskorts inställningarna, starta om modemet.

Jag får ingen varningstriangel över nätverks ikonen men om jag högerklickar och väljer felsök så får jag upp "det gick inte att identifiera nätverkets proxyinställningar"

Jag har ingen aning vad som kan orsaka problemet, jag hade bara låtit datorn stå som vanligt över natten och ingenting var fel innan.

Jag har provat köra virus skann och hittade ingenting.

EDIT Det visade sig vara DNS servern hos min internet leverantör som var nere, det stod att dom skulle vara nere mellan 07.00 -16.00 så det måste ha blivit något fel på deras sida då den var nere 5 timmar efter 16.00. Tack för svaren och hjälpen.

Permalänk
Medlem

@DireRedux: Oftast får man det meddelandet när man har det inställt att identifiera inställningarna automatiskt.
Brukar fungera om man slår av automatisk identifiering av inställningar för proxy.

Kolla även inställningarna i webbläsaren.

Proxy inställningar är inget man behöver i normala fall.