Permalänk

Spel stol

Hej, någon som vet en bra gaming stol för en med en riktigt låg budjet. Letar efter en som man kan sita i flera timmar utan att det känns som man sitter på nåt sten ont så man får jätte ont
Tacksam för svar
Mvh anton

Permalänk
Moderator
Moderator

Köp en vettig kontorsstol på valfri second hand. Bättre alternativ för pengarna finns inte.

Visa signatur
Permalänk
Lego Master

Ja, frågan är ju egentligen om du tvunget vill ha en "gamingstol", eller en bra stol att spela i. Det är inte samma sak.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Instämmer.
Leta upp en begagnad kontorsstol på blocket. Exempelvis en Kinnarps.

Riktig låg budget? Är det 200kr eller 2000 kr?
En begagnad Kinnarps börjar på ca. 500kr på Blocket och går upp till kanske 5000kr.
Välj gärna en med nackstöd och rätt storlek på dynan. Du behöver säkert sätta en bevakning på Blocket för att hitta rätt då de inte kommer ut varje dag - men det går.

Ett annat tips är att köpa ett höjd- och sänkbart bord också. Inte dumt att stå upp emellanåt när man är vid datorn!

Permalänk
Medlem

Det bästa är väl att du får prova olika stolar innan du bestämmer dig för att köpa något. Sådant är ju individuellt beroende på kroppsbyggnad också. Något som är skönt att sitta i för mig behöver inte vara för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Välj gärna en med nackstöd och rätt storlek på dynan.

Jag skulle säga att före nackstöd kommer armstöd, men nackstöd är viktigt också.

Permalänk

Köpte min från netonnet

Och vart positivt överraskad. Trodde den skulle vara skit men faktiskt riktigt bekväm. Då jag är lång och vägen en cirka 115 kg så varit svårt att hitta en vettig stol

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

[quote postid="17970073" userid="308916" name="Kristeraguilera"]
Och vart positivt överraskad. Trodde den skulle vara skit men faktiskt riktigt bekväm. Då jag är lång och vägen en cirka 115 kg så varit svårt att hitta en vettig stol

Skickades från m.sweclockers.com
[/

Ok jag väger runt så mycket jag med och jag brukar få ont av att sitta på stolen jag har nu skulle uppskatta om du vill skicka länken på din