Osynkat ljud och bild på video (Google chrome)

Permalänk
Medlem

Osynkat ljud och bild på video (Google chrome)

Hej,

Jag har haft problem senaste veckorna med att ljud och bild successivt blir mer och mer osynkat ju längre jag kollar på någon video. Det spelar ingen roll om det är youtube, netflix etc. Jag använder främst google chrome (Version 75.0.3770.142 (Official Build) (64-bit)) men det sker också på firefox (68.0 (64-bit)) när min sambo kollar på twitch.

Jag har testat att radera cookies, minne och cache, se till att chrome är uppdaterat, se till att windows är uppdaterat (W 10 pro, 64 bit, version 1803), starta om dator och program etc. samt ominstallera chrome, men inget hjälper. Om jag pausar videon i några minuter och spelar igen blir den mer synkat, men snabbt osynkad igen. Det är ljudet som kommer före bilden.

Någon som vet hur detta går att lösa? Börjar bli galen på att titta på videor så här :...:

Permalänk
Medlem

Ser att det är ett gammalt inlägg men har samma problem. Provat olika webbläsare med samma resultat. Tittar på Twitch,ATG mm det tappar synken på någon minut. Kan stoppa starta om så är det synkat någon minut igen. Någon som har en lösning på detta då det är enormt irriterande. Tacksam för alla förslag.

//Ackez

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ackez:

Ser att det är ett gammalt inlägg men har samma problem. Provat olika webbläsare med samma resultat. Tittar på Twitch,ATG mm det tappar synken på någon minut. Kan stoppa starta om så är det synkat någon minut igen. Någon som har en lösning på detta då det är enormt irriterande. Tacksam för alla förslag.

//Ackez

Se till att alla drivrutiner är uppdaterade samt att du har senaste versionen av din webläsare. Funkar det fortfarande dåligt kan du prova att stänga av hårdvaruacceleration i webläsaren och se vad som händer då. Tredje steget är att avinstallera alla tillägg du har installerat.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Se till att alla drivrutiner är uppdaterade samt att du har senaste versionen av din webläsare. Funkar det fortfarande dåligt kan du prova att stänga av hårdvaruacceleration i webläsaren och se vad som händer då. Tredje steget är att avinstallera alla tillägg du har installerat.

Tack för svar.
Drivrutiner är uppdaterade och har senaste version av webbläsarna.
Men nu har jag lite mer att testa.
Tackar så mycket.

//Ackez