Måla över märke på sko ? (Röd ros måste bli svart)

Permalänk
Medlem

Måla över märke på sko ? (Röd ros måste bli svart)

Jag har i evigheter letat efter ett par Adidas UltraBoost Clima i helt svart, utan att lägga 4500 kr på EBAY

Äntligen kom Adidas med just det jag ville ha för 1995 kr.

Men det är någon limiterad utgåva med Manchester United.

På dessa är det en röd ros på toppen av skon.......

Vad är bästa sätt att måla över den med svart färg som håller?

---

https://www.adidas.se/manchester-united-ultraboost-clima-shoe...

Permalänk

Tusch

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 4080,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Nitro (i5-12450H,RTX 4060, 16Gb DDR5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

har vanlig permanent tusch hemma, finns också tusch för tyg ser jag, men det är typ samma sak antar jag? så tuschar man över den så lär det sitta som berget antar jag?

Det är en sådan här

https://imgur.com/a/v3I7Bpg

Permalänk
Medlem

En oljebaserad tuschpenna vore kanon.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Skrivet av esafesa:

har vanlig permanent tusch hemma, finns också tusch för tyg ser jag, men det är typ samma sak antar jag? så tuschar man över den så lär det sitta som berget antar jag?

Jag pratar absolut inte från erfarenhet så allt detta är 100% spekulation Men permanent tusch så knappast ska det väll lossna. Brukar ju ta fast i textilerar ganska duktigt.
Annars kan du ju försiktigt försöka sprätta upp stygnen o helt och hållet ta bort rosen.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 4080,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Nitro (i5-12450H,RTX 4060, 16Gb DDR5)

Permalänk
Medlem

jag är sjukt osäker också haha! har skorna hemma de är supersköna, men den jävla rosen aså måste döljas på något sätt.

Får kanske åka för Panduro imorgon

Permalänk
Medlem

En skräddare kanske kan ta bort stygnen?

Permalänk
Medlem

Skräddare kanske men skulle gissa på att det fortfarande kommer se lite sådär ut, du skulle kunna testa med textilfärg möjligtvis. Inte testat själv men det är vad jag skulle gjort.

Typ en sån här kanske?

https://panduro.com/sv-se/produkter/mala-rita/pennor-kritor/t...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S - Mobo: ASUS CROSSHAIR VI HERO (WI-FI AC) - CPU: AMD Ryzen 7 1800X@4.0GHz - Kylare: Noctua NH-DH15 - RAM: 4x8GB G.Skill Ripjaws @ 3200 MHz - GPU: ASUS GeForce GTX 1050 Ti 4GB STRIX - Ljudkort: ASUS Xonar Phoebus - M2 SSD: Samsung 960 M2 500GB SSD - SSD: 2x Raid 0 Samsung 850 1TB SSD - Lagring: 2x Raid 1 WD Blue 4TB - PSU: Corsair HX850i 850W

Permalänk
Medlem

Fin ros, ser ut som vår fina socialdemokratiska ros. <3

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Verkar finnas som helsvart i några storlekar här ifall det är någon fler som är på jakt efter dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kavander:

Skräddare kanske men skulle gissa på att det fortfarande kommer se lite sådär ut, du skulle kunna testa med textilfärg möjligtvis. Inte testat själv men det är vad jag skulle gjort.

Typ en sån här kanske?

https://panduro.com/sv-se/produkter/mala-rita/pennor-kritor/t...

Ja, ska åka förbi dom imorgon, de finns på Frölunda Torg så hoppas jag det ska räcka..

skor enligt mig ska vara 100% svarta, inget annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av BraCCa:

Verkar finnas som helsvart i några storlekar här ifall det är någon fler som är på jakt efter dessa.

det är inte samma

Det jag ska ha är UltraBoost CLIMA . De andas betydligt bättre , men de är typ omöjliga att få tag på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Fin ros, ser ut som vår fina socialdemokratiska ros. <3

Haha därför den måste bort! pallar inte sosse-skämten som alla kommer dra ;D

Permalänk
Medlem

Gå till en tygaffär med dom och fråga om de kan se vad det är för material till tråden i rosen. Därefter fixar du en penna som fäster på det. Om du rattar över den med en vanlig tusch och det är plasttråd kommer färgen typ rinna bort efter ett tag och det enda du gjort är att förstärka konturerna. Skulle nog nästan satsa på modellfärg (såna där pyttesmå burkar man har till modellflygplan) om det inte är bomullstråd.

Skickades från m.sweclockers.com