Snabb fråga om prisvärdhet mellan 2 configs

Permalänk

Snabb fråga om prisvärdhet mellan 2 configs

1. 12400:-
i7 9750h
RTX 2060
144Hz

2. 9640:-
i7 9300
GTX 1660 ti
60Hz

Samma skärm utom Hz-skillnad, samma SSD och samma RAM (16gb)

Tusen tack!

Permalänk
Medlem

@atlantis1990: Är det en stationär dator eller en laptop du ska skaffa dig?

Permalänk
Medlem

Det är allt relativt. Det finns en viss balans i det, men vad som är värt det måste du själv bestämma. Personligen skulle jag undvika bärbara speldatorer, men det finns väl en marknad.

Eftersom en bärbar dator behöver bytas ut när den svagaste komponenten ger upp (oftast i alla fall) så skulle jag hålla lägre krav och köra på den billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av ElmoTLK:

@atlantis1990: Är det en stationär dator eller en laptop du ska skaffa dig?

Bärbar

Tack för feedback !
Funderar på, efter mycket snurr, om det som kan passa mig bäst är att bara köra jobb-macen hemma (är ju skönt att slippa se alla arbetsdokument men) + ps4 och GeForce Now för gaming. Vänta och se hur Google Stadia blir.
Kanske kanske en liten stationär beroende leverans, affärsmodeller etc för CG.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlantis1990:

Bärbar

Tack för feedback !
Funderar på, efter mycket snurr, om det som kan passa mig bäst är att bara köra jobb-macen hemma (är ju skönt att slippa se alla arbetsdokument men) + ps4 och GeForce Now för gaming. Vänta och se hur Google Stadia blir.
Kanske kanske en liten stationär beroende leverans, affärsmodeller etc för CG.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför inte en stationär där hemma? Du får ganska trevliga grejer för den där pengen?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Varför inte en stationär där hemma? Du får ganska trevliga grejer för den där pengen?

Håller med sando. Bygg en stationär dator och spara flera tusenlappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

1. 12400:-
i7 9750h
RTX 2060
144Hz

Vad är detta för någon? Intresserad!

Permalänk
Skrivet av MarcusSWE87:

1. 12400:-
i7 9750h
RTX 2060
144Hz

Vad är detta för någon? Intresserad!

Lenovos y540 17” med studentrabatt på deras egna site

Skickades från m.sweclockers.com