Permalänk
Medlem

Radiostyrd bil

Tjenare, sonen som fyller 6 år önskar sig en radiostyrd bil i present.
Vet inte riktigt vad som är bra eller dålig.

Han vill kunna köra utomhus i sanden på lekparken och ifall det går att köra på snö skulle han tycka va roligt.
Och en monstertruck är väl det
Budget ? alla förslag är välkomna men plånboken är rätt tajt , under 1000 pix iaf.

som sagt helt okunnig inom detta.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Håller själv på med radiostyrt.

Men till barn kan det vara svårt för man vet inte om det är något de kommer fortsätta ha intresse för eller om de kommer tappa intresset efter ett tag.
Jag skulle rekommendera dig att gå med i denna grupp på Facebook. Det är en köp och säljsida men det går även bra att ställa frågor som novis.
Då kan du även hitta väldigt fina begagnade bilar.

Till att börja med skulle jag INTE rekommendera något bränsledrivet. Det brukar vara en hel del skruvande och pillande för att få motorerna att gå bra, och det är nog inget en 6-åring är så intresserad av. Han vill nog bara gasa.

Jag skulle rekommendera elektriskt, men då måste man komplettera med laddare och batterier oftast. Lipobatterier är väl det som är det vanligaste (Och ger mest klös i grejorna).

Sen kommer vi till det där med att köra på snö, där skulle jag rekommendera vattentät elektronik i bilen. Eller åtminstone vädertätad annars är det slut på det roliga med att köra i snö ganska snabbt.

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av bilar under skala 1/10 då jag alltid kört lite större modeller och kan inte svara på hur bra de fungerar att köra med i snö. Så detta är väl något man skulle kunna kalla en kvalificerad gissning men tror att under skala 1/10 kanske får det svårt att ta sig fram i snö. Om du inte köper en crawler, men då går det inte så snabbt. De är gjorde för att krypa/klättra på stenar osv.

Men som sagt, om du har Facebook gå med i gruppen och ställ din fråga där.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Tack ska kolla in där.
Ja , eldriven är tanken.
Är inte ute efter skruvande osv utan ren plug n play att plocka ur lådan och köra.

Snö är ingen viktig del heller utan mer önsketänkande faktiskt från min sida.
Så att gasa och sladda i sanden är ju hans grej.
Att kosta på en hobbydel får man ta senare om han vill ha andra grejer utan nu är det mer barnleksak-grej

Ska ta och kolla lite grupper på fejjan och se vad man kan hitta.

Visa signatur

| Steam - Toivo |