Schemalagd stör ej/ljudlöst utan att det är upptaget vid samtal. (Iphone)

Permalänk
Medlem

Schemalagd stör ej/ljudlöst utan att det är upptaget vid samtal. (Iphone)

Vill att min Iphone 7 automatiskt ska vara tyst mellan vissa tider på dygnet. Detta utan att det blir upptagen för den som försöker ringa mig. Samtalet ska alltså gå fram utan att det ringer och att uppringaren sedan kommer till mobilsvar.

Är detta möjligt att lösa?

Vanliga "Stör ej" på Iphone blockerar ju samtalet utan att uppringaren kommer till mobilsvar.

Alternativt om telefonen slog av sig för att sedan automatiskt starta igen på utsatt tid.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maweric:

Vill att min Iphone 7 automatiskt ska vara tyst mellan vissa tider på dygnet. Detta utan att det blir upptagen för den som försöker ringa mig. Samtalet ska alltså gå fram utan att det ringer och att uppringaren sedan kommer till mobilsvar.

Är detta möjligt att lösa?

Vanliga "Stör ej" på Iphone blockerar ju samtalet utan att uppringaren kommer till mobilsvar.

Alternativt om telefonen slog av sig för att sedan automatiskt starta igen på utsatt tid.

Du kan ställa in så man kan komma genom "stör ej" genom att ringa två gånger i snabb följd och även alla dina Favoriter ska också komma fram.
Jag hade gärna velat ha funktionen att vissa appar inte bryr sig om "stör ej" funktionen men det är inget som Apple har lagt till, borde vara en enkel programmering.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Du kan ställa in så man kan komma genom "stör ej" genom att ringa två gånger i snabb följd och även alla dina Favoriter ska också komma fram.
Jag hade gärna velat ha funktionen att vissa appar inte bryr sig om "stör ej" funktionen men det är inget som Apple har lagt till, borde vara en enkel programmering.

Jo, men att man ska ringa två gånger kan man inte kräva att de som ringer ska göra. Dessutom ringer det då ljudligt.

Lägger man till att favoriter ska komma fram (går även ställa så alla går fram) så ringer det ljudligt. Vill att det ska vara tyst eller att de som ringer kommer direkt till mobilsvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)