Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk

Upp till bevis för Elgiganten idag. Jag är ytterst tveksam till att jag sitter med en Xbox series X och spelar imorgon. Jag hoppas jag har fel...

Permalänk

Har någon tips om var det kan tänkas finnas Xbox Series X att få tag i imorgon?

Inlägg redigerad /Mod
Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av the-guvnor:

Har någon tips om var det kan tänkas finnas Xbox Series X att få tag i imorgon?

Jag får eventuellt två imorgon och skulle kuna byta ena då. Återstår att se om Elgiganten hör av sig idag eller inte..

Angående vart det kommer finnas imorgon så ja.. för att hämta upp på dagen vore det nog bara Elgiganten i sådant fall. Verkar råda lite delade meningar ifall de kommer ha inne i butik eller ej men hade testat. Hade även testat Microsofts hemsida, dels kl 00:00:01, dels tidig morgon - men då får du den först några dagar senare antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Intressant jag beställde innan dig igår morse och min är inte uppdaterad med tracking eller dylikt

Ingen update alls? Jag har fått tracking på enheten (ej på extrakontrollern) och uppskattad leverans är imorgon. Dock har UPS själva ingen uppskattad leverans och enligt tracking har de ej fått varan ännu, bara printat label. Lets see.

Permalänk
Skrivet av Guestah:

Intressant jag beställde innan dig igår morse och min är inte uppdaterad med tracking eller dylikt

Jag beställde min 23 Sept från MS.

Min order har inte skickats eller dragits några pengar för.. Står fortfarande leverans imorgon...

Permalänk
Medlem

CDON har informerat postnord om min leverans nu iaf. 😁 Får se när den dyker upp.

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Ingen update alls? Jag har fått tracking på enheten (ej på extrakontrollern) och uppskattad leverans är imorgon. Dock har UPS själva ingen uppskattad leverans och enligt tracking har de ej fått varan ännu, bara printat label. Lets see.

Skrivet av dropbombs:

Jag beställde min 23 Sept från MS.

Min order har inte skickats eller dragits några pengar för.. Står fortfarande leverans imorgon...

Jag har fortfarande beräknad leverans imorgon men ingen update utöver det.

Får väl vara nöjd att jag knep en oavsett, det löser sig säkert

Permalänk
Medlem

Jag vet att elgiganten i örebro igår innan stängning har 49 st men av 49 så är 20 bokade , men man måste köpa i butiken tror jag, går inte över nätet. Jag ska åka in och hämta imorgon min som jag bokat :), de känns lite trevligare och lite som förr man åker til butik och hämtar .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadmir:

Jag vet att elgiganten i örebro igår innan stängning har 49 st men av 49 så är 20 bokade , men man måste köpa i butiken tror jag, går inte över nätet. Jag ska åka in och hämta imorgon min som jag bokat :), de känns lite trevligare och lite som förr man åker til butik och hämtar .

Intressant att de släpper så många i butik när de har långa köer av folk som förbokat och inte kommer få sina först än i slutet av året..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Intressant att de släpper så många i butik när de har långa köer av folk som förbokat och inte kommer få sina först än i slutet av året..

Ja, om man bokar online så kan de ha göra med att de tas från deras centrala lager men jag tror butikerna förväntade sig att alla 49 skulle bokas upp snabbt men nu är frågan varför det inte vart så. Tror att fler elgiganten butiker har hos sig flera som ej är bokade.

Permalänk
Medlem

Snacka precis med Elgiganten, de sa att mitt xsx är skickat och skall komma imorgon. Han jag pratade med var rätt angelägen då han själv hade beställt ett ex

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadmir:

Jag vet att elgiganten i örebro igår innan stängning har 49 st men av 49 så är 20 bokade , men man måste köpa i butiken tror jag, går inte över nätet. Jag ska åka in och hämta imorgon min som jag bokat :), de känns lite trevligare och lite som förr man åker til butik och hämtar .

Lustigt skrev med elgiganten i fredags och fråga om dom får några till butik men då svarade dom att dom bara får in ps5 som går att köpa i butik 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadmir:

Ja, om man bokar online så kan de ha göra med att de tas från deras centrala lager men jag tror butikerna förväntade sig att alla 49 skulle bokas upp snabbt men nu är frågan varför det inte vart så. Tror att fler elgiganten butiker har hos sig flera som ej är bokade.

Så är det nog men ändå lite märkligt kan jag tycka. Mediamarkt har sagt inga ex i butik tills de skickat ut till alla som förbokat.

Men det låter som att de i tråden som ej kommer få sina imorgon bör åka ut till närmsta EG i vart fall!

Som jag tidigare nämnt i tråden var det även min plan men nu när mitt är på g från Microsoft finns ingen anledning.

Skrivet av ashashiva:

Snacka precis med Elgiganten, de sa att mitt xsx är skickat och skall komma imorgon. Han jag pratade med var rätt angelägen då han själv hade beställt ett ex

Nice. När bokade du ditt? Till butik eller hem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shookang:

Lustigt skrev med elgiganten i fredags och fråga om dom får några till butik men då svarade dom att dom bara får in ps5 som går att köpa i butik 😅

Ok det var spiken i kistan. Nu kan vi konstatera att OAVSETT VAD man frågar så ger de helt olika svar beroende på dagsform haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shookang:

Lustigt skrev med elgiganten i fredags och fråga om dom får några till butik men då svarade dom att dom bara får in ps5 som går att köpa i butik 😅

Fast Sony gått ut och sagt att inga PS5 ska säljas i butiker på release dagen pga corona.

https://www.fz.se/nyhet/284889-klart-playstation-5-gar-bara-a...

”Bra” att EG har koll på det vad som gäller 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Nice. När bokade du ditt? Till butik eller hem?

Jag bokade i butik med leverans till mitt postombud.

Bokade den 22 september.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Ok det var spiken i kistan. Nu kan vi konstatera att OAVSETT VAD man frågar så ger de helt olika svar beroende på dagsform haha.

Haha verkligen noll koll hela bundet, vet att jag ringde supporten när jag beställde i oktober för att kolla leverans dom sa att det skulle vara realese. Blev ju 12/09 och nu försöker man få tag på en konsol som en galning som iaf är i november 😅

Permalänk
Medlem

UPS har lite att göra idag då om den ska vara hos mig imorgon, givet att den skickas från NL

Vad är default leveransalternativ med UPS, till dörren? och om man ej är hemma att ta emot sååå? Utan att för den sakens skull välja i app eller dylikt menar jag.

Permalänk
Medlem

Man får hoppas på de bästa, beställde 22/9 09:00 meen jag tog express hemleverans med Bring. Såå vi får se hur detta slutar. Står fortfarande som reserverad...

Permalänk

Pratade precis med MS support, de kunde tyvärr ej svara på när jag skulle få min x.

Så ingen mer info än det jag fick 24 Sept. Förväntad leverans 10 Nov...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shookang:

Lustigt skrev med elgiganten i fredags och fråga om dom får några till butik men då svarade dom att dom bara får in ps5 som går att köpa i butik 😅

Hahaha konstigt att alla får olika svar, men jag frågade i butiken , personen vid kassan/support, det är vad jag fick för svar. Vi får väll se. Om någon skulle åka till sin elgiganten butik så informera gärna här vad de säger samt om de skulle finnas konsoler kvar.

Permalänk
Medlem

Fått mejl från Webhallen att jag blir tilldelad men ingenting om att den är redo för upphämtning i butik. Hur ser det ut för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Texazz93:

Man får hoppas på de bästa, beställde 22/9 09:00 meen jag tog express hemleverans med Bring. Såå vi får se hur detta slutar. Står fortfarande som reserverad...

Samma här.

Reserverad står de på mina gamla ordrar med som blivit skickat så man få vänta på notis från frakt bolaget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av b-george:

Fått mejl från Webhallen att jag blir tilldelad men ingenting om att den är redo för upphämtning i butik. Hur ser det ut för er?

Samma. Men den får ju inte vara redo för upphämtning förrän imorgon så det är ju inte så konstigt egentligen, även om man förstås gärna hade haft lite mer löpande info.

Min EG-beställning står fortfarande som reserverad så jag vet inget om vad som händer med den heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Intressant jag beställde innan dig igår morse och min är inte uppdaterad med tracking eller dylikt

Jag beställde från Microsoft den 8 November kl 7.
Betalat med PayPal. Kan ej avboka längre. Har inte fått någon information om att den är skickad och ser inget spårningsnummer.
Beräknat leveransdatum är den 10 november.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag blir nedröstad men det är väl inte hela världen om man får konsolen på onsdag istället för tisdag? Min ska gå från Nederländerna men det känns tveksamt om den är här till imorgon.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Beställde en XSS av Elgiganten för en vecka sedan och har sedan dess inte hört ett ljud. Ser kanske inte sådär jätteljust ut inför release m ao. Något förvånande faktiskt då det inte sagts ett pip om eventuell brist på tillgång här i Sverige.

Är ändå försiktigt hoppfull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Nu kanske jag blir nedröstad men det är väl inte hela världen om man får konsolen på onsdag istället för tisdag? Min ska gå från Nederländerna men det känns tveksamt om den är här till imorgon.

UPS från Nederländerna är snabbare än man tror, min sambo beställde en dator från Lenovo som levererades därifrån, hon beställde söndag kväll, hade den levererad vid lunchtid tisdag.
Men det kräver nog att grejerna skickas ganska omgående...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Är det några fler med All Access-bokningar här? Hur ser era ut på "Spåra din order" - sidan?
https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Min Xbox är "Klar att skickas från vårt lager" sedan i fredags eftermiddag, medan Game Pass-delen står kvar som "Hämtas av kund 13/11".
Har alltid haft 13e som leverans sedan jag bokade, valde att hämta i butik (Ship to store).

Hos mig står gamepass delen 10/11 xbox står 13/11 efter det står det 6 nov redo att skeppas från vårat lager så förväntar mig att få ett mess idag att jag kan hämta i morgon

Nu står det ankommit terminal redo för omlastning.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Nu kanske jag blir nedröstad men det är väl inte hela världen om man får konsolen på onsdag istället för tisdag? Min ska gå från Nederländerna men det känns tveksamt om den är här till imorgon.

Det är väl mer att de inte finns någon info som är de ”jobbiga” man vill helt enkelt bara veta😄