(Skolprojekt) Bygga 4U rackserver för 60 000:-

Permalänk
Medlem

(Skolprojekt) Bygga 4U rackserver för 60 000:-

Tjena! Har som uppgift i gymnasiet att bygga bland annat datorer för 4,000:- och 25,000:-, samt en rackserver för 60,000:-
Datorerna är jag färdig med, men att bygga en server står kvar. Eftersom det är helt nytt för mig att bygga en rackserver ber jag er som kan efter hjälp.

Vad jag ska tänka på, delar som passar med varandra etc. Jag ligger på nivån där jag åtminstone vet vad en server är och vad man kan använda den. All hjälp är användbar.

I uppgiften har jag fått en lista vad jag ska ha med;
Serverdelar, Rackchassi, helst 4U
Mus
Tangentbord
skärm
Max kostnad: 60000kr

delarna måste vara nya, inget färdigbyggt. Köper jag utomlands från T.e.x NewEgg måste jag inkludera frakten i priset.
etc. Serverns jobb ska vara standard minneslagring.

Jag hoppas jag ligger i rätt tråd, annars får modsen säga till. Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

@Nappev *Tråd låst*

Hej,

Enligt §3.4 i våra regler är det inte tillåtet att starta en tråd där man ber någon att utföra en tjänst, till detta räknas även skoluppgifter.

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

Vill du ha hjälp så gör först ett eget förslag till lösning och begär sedan feedback eller specifik hjälp på punkter där du går bet. Uppdatera texten i ditt första inlägg och pinga mig, eller skicka mig en ny text så lägger jag in den och låser upp tråden.

/Giplet, Moderator

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!